Toyota Yaris Cross 1,5 hybrid, 116 PS, specifikacije, dimenzije, potrošnja, cijena test, vozili smo…


Auto je relativno neudoban, relativno spor, relativno puno troši i naravno relativno preskup. 

Relativno neudoban zbog toga što bi čovjek u tako nježnom automobilu (vole ga žene) sa malo konjskih snaga s malim motorom od tri cilindra, slabe snage, očekivao mekani ovjes tipa Spaček što bi mu savršeno odgovaralo. A oni su stavili tvrd ovjes kao da se radi o automobilu velike snage napravljenom za pistu. Ima relativno direktan volan, napominjem relativno jer je to daleko od pravog direktnog volana to je više neki početnički direktni volan. Taj automobil im je pobjegao u pogrešnom pravcu. Trebao je biti tih, mekan i udoban a on je bučan, druzgav i tvrd. Tu je još i element prenapumpanih guma što je postala moda zadnjih godina svih marki automobila i svih guma. Proizvođači su riješili pumpanje na najjednostavniji mogući način. Napumpajte sve četiri na dva i pol i gotovo. Potpuno besmisleno. Pa ta kombinacija tvrdog ovjesa i prenapumpanih guma donosi  neudobnost, ništa više.

Relativno je spor. Taj Toyotin 1,5 motor, 92 konjske snage, tri cilindra, optimiziran je za ekonomičnost i malu potrošnju pa mu ponestaje snage pri jačim ubrzanjima a osobito kada ostane bez pomoći elektromotora. Isto tako i na autoputu pri većim brzinama ili na dugačkim uzbrdicama kada nestaje struje u elektromotoru i sve se tada svede na snagu benzinskog trocilindraša koji tada ostaje jadan. Jednostavno nema šusa. Ponaša se i čuje kao slabiji dizelaš.

Relativno puno troši. U navedenim trenucima taj mali motor napušta zonu niske potrošnje i postaje rastrošan, 7/8 L, odnosno troši puno za Toyotin mali hybrid od kojeg se očekuje mala potrošnja od 3 litre.

Da uvijek troši malo moglo bi mu se i oprostiti što slabo ide. Ovako ne. Tu je još i pojam laganog automobila što se njemu pripisuje a što on to uopće sa svojih 1.300 kg nije. Lagani automobili bili su Fićo - 650 kg, Zastava 101 ili Fiat 128 - 850 kg i BMW 2002 - 1 tona. Današnji lagani automobili, lagani pod navodnicima, poput Toyote Yarisa od 1.200 do 1.300 kg nisu uopće lagani automobili. To što su danas automobili teški enormnih dve, dve i pol tone ne spada u kategoriju ili laganih ili teških automobila. To spada u kategoriju gluposti, nezasitnosti i bahatosti današnjih kupaca koji to traže i kupuju.

Potrošnja mu se u takvim uvjetima penje na 7 i 8 l što je za takav automobil mnogo. Takvi mali motori trebali bi biti potrošnjom ograničeni na 5 l i ispod bez obzira kako ga se tjera i kako ga se gazi. Tu su dizel motori bili bez premca oni su malo trošili bez obzira na količinu gasa.

Tada je i bučan a glasa se poput dizelaša. Kao i svaki trocilindraš.

Relativno preskup. Cijena od 37.900 eura u većem paketu opreme a sa slabim trocilindarskim motorom od 92 konjske snage jer drugi za njega ne postoji, struju ne brojim, za tu kategoriju automobila je puno.

Toyota Yaris Cross godina 2024. dimenzije:

Dužina: 4.180 mm

Širina: 1.765 mm

Visina: 1.595 mm

Međuosovinski razmak: 2.560 mm

Klirens: 170 mm

S prtljažnim kapacitetom od 401 do 460 litara kada su stražnja sjedala podignuta, a do 1.097 litara kada su spuštena.

Toyota Yaris Cross 2024 nudi hibridni pogonski sklop u svim verzijama, kombinirajući 1,5-litreni trocilindrični motor (92 PS i 120 Nm) sa elektromotorom (80 PS i 141 Nm), za ukupno 87 kW 116 PS. 

Automobil dolazi s kontinuirano promjenjivim mjenjačem (CVT), na kojem se sva ta snaga rasprši i stiče se dojam kao da je nema. Efekat “proklizavanja kuplunga” CVT mjenjača uzima danak i gotovo je nemoguće naviknuti se na njega. Dostupne su verzije s prednjim ili pogonom na sve kotače. Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 11,2 sekunde za FWD i 11,8 sekundi za AWD modele. Maksimalna brzina je 170 km/h.

Potrošnja goriva iznosi 4.0 l/ po gradu a puno više na autoputu. Sve bi se to moglo progutati da mu cijena nije tako visoka. A je. Sama izvedba Yarisa u Toyoti ciljano je početna. Sve je napravljeno na autu kao početna, prva stepenica Toyota ponude automobila. Toyota za svaki sljedeći skuplji model diže ljestvicu svega što se u njima nudi. Pa je tako od početnog Yarisa do završnog Lesusa.

Sve u svemu auto ima šarma izvana i iznutra, sa nižom cijenom i preinakama na ovjesu bio bi to simpatičan i zamimljiv "Spaček."