Vozili smo Renault Austral E-Tech Hybrid 205 PS, dimenzije, specifikacije, cijena, test


SUV je to uobičajenog izgleda, SUV dimenzija, SUV kotača, ništa posebno, ništa drugačije, sve već viđeno. Jedino što je tu drugačije to je njihov, Renaultov, hibridni sklop. 

Pa pređimo odmah na bitno a to je hibridni sistem francuskog proizvođača Renault-a koji se bitno razlikuje od na primjer  Toyotinog. 

Tojotin sistem prisutan je na tržištu dugi niz godina. Samim tim pokazao je svoju pouzdanost, izdržljivost i kvalitetu. Tečnost vožnje i odličnu sinkronizaciju uz provjereno malu potrošnju.

Renault sistem djeluje kao novi uradak s mogućnošću napredovanja. U odnosu na njihov prethodni sustav u kojem se nije znalo što i kako radi, sadašnji sistem poboljšan je u tom smjeru. Tečnost i sinkronizacija sklopova još nije na nivou a to će poboljšati vjerojatno kada pređu na bestupanjski piramidalni prenos, klasični CVT.

Bez takvog prijenosa nemoguće je dobro uskladiti benzinski i elektro motor i još k tome mjenjač s prijenosima. 

Općenito gledano hibridni sistemi benzinskih i elektromotora, baterija i rezervoara su glupost na glupošću ali sada se nalazimo u nekom raskoraku sve opće gluposti pa ni auto industrija ne zaostaje za tim.

Dakle, kako vozi Renault Austral. Prvo ručica mjenjača nalazi se s desne strane volana na istom mjestu gdje i ručica brisača pa stalno potežete jedno i drugo, palite brisače, uključujete mjenjač, uključujete razne položaje koje ne treba. Kad treba krenuti treba stisnuti kočnicu što je čista glupost, dodaš gas on pocukne, pa krene jako pa onda opet nešto u koju brzinu će stavi pa onda upali motor, pa gurne volan u stranu, zbunjeno, auto je zbunjen, daleko je to od  Toyote. Početnički je to uradak, tu ima gomila zamjerki, teško je to uopće pobrojati i prepričavati, uglavnom neka srednja ocjena tri. 

Mučiti se s hibridima je besmisleno. Trenutak je takav ali niti jedan hibrid kako god on dobar bio neće nam dati onaj pravi kontakt vozača i volana, motora i mjenjača kakav je bio još donedavno u automobilima klasičnog pogona na fosilna goriva. Ovo sve skupa je na silu, možda je to za ljude koji su tek počeli voziti i o automobilima neznaju ništa a nama drugima ovo je vrijeme nekakve nove prilagodbe i zbunjenosti.

Kod Ausrala stiče se dojam da će se brzo pokvariti. Ne daje dojam velike pouzdanosti ili bilo kakve pouzdanosti. Na testu je trošio 9,2 l na sto/km. Pa toliko troše i obični benzinci. Čemu onda sve to.

Dimenzije Australa su: dužina 4510 mm, visina 1618 mm, širina 1825 mm, međuosovinski razmak 2667 mm. Za novi Austral, Renaultovi inžinjeri koristili su SUV omjere kao što su prevjes (925 mm sprijeda i 917 mm straga) i velike dimenzije kotača do 20 cola.  

Potpuno isti i sličan automobil Renault Australu je novi Nissan Qashqai E Power sa 200 konjskih snaga, pokretan elektromotorom sa benzinskim motorom koji puni bateriju. Nissan je bolji u svakom pogledu. U pogonu, udobnosti, ležanju, pouzdanosti baš u svemu pa i u cijeni. Jedino su po potrošnji isti. I jedan i drugi koštaju srednje cijene 40 000 eura. Kod Nissana sa većim popustima. Svakako bih od ova dva automobila odabrao Nissan.