Škoda Octavija IV, 2.0 TDI, 115 PS, 7 DSG, tehnički podaci, specifikacije, cijene, dimenzije, test


Da ne duljim uvodima prijeći ću odmah na bitno. Kada sam iz daljine pogledao novu Octaviju izgledala mi dobro. Kada sam se približio i pregledao ju detaljno, iz blizine, nametnula mi se riječ 'seljački'. Na slikama izgleda bolje nego u živo.

Dizajn s raznim ćoškovima i peglanjima, položaj kotača u odnosu na karoseriju, otvaranje i zatvaranje vrata, unutarnji detalji, sve mi djeluje pomalo seljački.

Motor, dizel 2.0, 115 PS je najbolji dio automobila. Ocjena 5. Malo je spor i slabije vuče. Od 130 do 200 ide više po inerciji. Naravno, može mu se dodati 30 konja pa ga 150 čini boljim, bržim, učinkovitijim, ekonomičnijim. Svakako odabir pada na jači motor . Troše isto, gradom 4,5 l a jači troši manje na većim brzinama.

Mjenjač, tak/tak. Ima sada već i boljih te koncepcije. Radi dobro kada se krene punim gasom na ravnom pravcu. Reda brzine brzo i pravovremeno. Kada se vozi polako e tu imam primjedbe. Kada se kreće pred semaforom i treba prešaltati tada sistem lagano otpušta gas, šalta i nastavlja dalje. To automatsko otpuštanje gasa bez obzira na vozačevu reakciju na papučicu gasa usporava vožnju i zaostaje za tempom prometa. Četiri puta do 40 na sat, jer ima 7 brzina. U polaganoj vožnji je u sedmoj već na 80 km/sat. Previše je to šaltanja. Tu je CVT bez stupnjeva puno bolji. CVT ima svojih mana. On ima zvuk i osjećaj proklizavanja kuplunga. 

Ovjes, loš, seljački. U polaganoj vožnji sasvim uobičajno drmusanje uz pokoji cvrčak. Zastarjelo. U vožnji gasom do daske u zavojima se naginje, cvile gume i kliže bočno. Ovjes ne prati mogućnosti motora. Kod takve vožnje pogubi se i mjenjač. Rad gasom u samom zavoju za bolje izlaženje iz zavoja nije moguć. Ručni mjenjač u tim trenucima je abeceda. Odnosno za svakog tko zna kako se vozi u brzim zavojima nema zamjene za dobar, brz, ručni mjenjač.

Kvarovi. Škode se kvare...razgovarao sam sa ljudima iz servisa, nisu htjeli otvoreno kritizirati, dobili bi otkaz ali su potvrdno odgovorili na sva moja pitanja. Octavia je bila na testu mjesec dana. U tih mjesec dana tri puta na reklamaciji. I nije jedina. Svaka treća dolazi zbog lošeg infotejmenta.
U opremi nije imala navigaciju ali je na displeju stalno vrtjela učitavanje navigacije. Nisu to znali popraviti. 
Zatim, parkirni senzori nisu dobro reagirali, kasnili su. Zabiješ se u prepreku čekajući na njih. Ni to nisu znali popraviti. 
Učitavanje kamere za vožnju u rikverc traje dugo. Slika kasni. Upravo toliko koliko traje vožnja unatrag. Ideš napred a ona se učita i drži uključenu sliku neko vrijeme. Ni to nisu znali popraviti. 
Pa onda nešto nije bilo u redu sa DPF filterima. Uglavnom 1000 MB.

Povijesni potez Škode da se udruže sa Volkswagenom donio im je mnogo koristi. Pomogao je da se izvuku iz dreka. Pomogao je Škodi da se makne s dno-dna automobilske industrije. Uspoređivati Golfa i Octaviju je besmisleno jer Volkswagen nikada neće dopustiti da Škoda kvalitetom, dizajnom i vozim karakteristikama dobaci do njihovih modela. Golf je bolji u svakom pogledu.

Duljina
4 689 mm
Širina
1.829 mm
Širina, s ogledalima
1.994 mm
Visina
1.470 mm