WV Golf plug in hybrid 225 PS
U vremenima kada se europska autoindustrija bori s konkurencijom iz Kine, Japana i Koreje, Volkswagen pokušava zadržati korak predstavljanjem Golf 8,5 plug-in hibrida sa 205 konjskih snaga.
Ideja je jasna, spojiti snagu i ekonomičnost, tradiciju i novu tehnologiju. Uspijeva li Golf u tome? Nažalost ne, u potpunosti.
Izvana i iznutra – štednja na svakom koraku
Prije nekih 20 - ak godina Golf je odlučio ući u segment premium vozila s poboljšanom kvalitetom unutrašnjosti, krajnje obrade i pouzdanošću. Djelomično su u tome uspjeli ali Golf nikada nije postao Audi a ni Audi više nije danas ono što je bio prije 10 godina. Ali zato su uspjeli zagaziti u premium segment visokom cijenom što se pokazalo dvosjeklim mačem jer upravo to ih je danas dovelo na rub ponora u odnosu na kineske, japanske i korejske automobile. Visoka cijena a vidljiva ušteda na svakom koraku. Kod svakog europskog premium brenda je tako.
Golf je nekada bio sinonim za njemačku kvalitetu, preciznost i solidnost s prihvatljivom cijenom, ali današnji model više ne ostavlja takav dojam.
Čak i površnim pogledom vidi se da je ušteda postala glavna tema – plastike su tvrđe, tkanine na sjedalima osrednje, a detalji koji su nekad djelovali robustno sada su tek blijeda kopija stare kvalitete.
Zvuk zatvaranja vrata, koji je nekad bio „golfovski“ čvrst, sada djeluje šuplje i lagano.
S cijenom od oko 41.000 eura, Golf plug-in hibrid ulazi u teritorij gdje bi trebao nuditi puno više premium na automobilu – ali ga, jednostavno, ne pruža.
Vožnja – kada se tehnologija traži
Test vožnje pokazao je da Golf 8,5 plugin hybrid nije usklađen onako kako bi se očekivalo. Prijelazi s elektromotora na benzinski motor djeluju neodlučno, ponekad i grubo. DSG mjenjač se prečesto „traži“, ne znajući koji stupanj prijenosa odabrati, što stvara osjećaj nesigurnosti i „plivanja“.
Kod japanskih proizvođača – primjerice Toyote ili Nissana e-Powera – hibridni sustavi djeluju znatno prirodnije. U usporedbi s njima, Golfov sustav kao da još nije do kraja „posložen“, iako na papiru ima vrlo dobre tehničke specifikacije.
Golf pri laganoj vožnji još koliko toliko usklađuje benzinski motor sa elektromotorom i s DSG mjenjačem sa šest brzina ali kada se krene punim gasom ta zbunjenost i rupe koje nastaju pri ubrzanju i njegove neodluke koju brzinu uključiti, koji pogon uključiti, dolazi do negativnog izražaja. On ostaje zbunjen pri naglom dodavanju gasa pri izlasku iz harnadla na Sljemenu… pita se, jesam li odabirao dobar pogon, elektromotora, benzinskog motora, da li je odabrao dobru brzinu, stupanj prenosa, sve to tada dolazi do negativnog izražaja kojeg recimo kod Toyote apsolutno nema. Npr. kod Toyote čim se doda gas do daske ona kreće i nema tu nikakvog razmišljanja. Odmah se pali jedno i drugo, tu nema stupnjeva prijenosa i tu sve ide ko po loju uz naravno napomenu iritantnog CVT mjenjača.
Ali taj se mjenjač u odnosu na ostale stupanjske mjenjače pokazuje kao jedina moguća opcija u kombinaciji kada su u pitanju sinkronizirani pogon elektromotora i benzinskog motora.
Tako da je Golf plugin pao na ispitu vožnje a i osjećaja za volanom kao nekog premium automobila. Njegova je cijena previsoka.
A tu je još i njegova pedala gasa, papučica gasa, koja se pritišće u nekakvim stepenima. Lagani stepen, tvrđi pa onda treba probiti nogom pod da se dođe do punog gasa, sve to s nekakvim fizičkim ograničenjima napravljeno na samoj pedali što je stvarno bezveze. Pa zatim line control koji je uvijek uključen kad se krene automobilom i koji čupa i podrhtava volan… grozno.
Pri velikim brzinama na autoputu kada prelazi iz elektromotora na benzinski motor osećaj ‘plivanja’ je prevelik i naporan.
Performanse i potrošnja
Na testu, Golf je trošio oko 4,5 litara benzina te između 13,5 i 23,5 kWh električne energije pri potpuno napunjenoj bateriji. To je onaj period kada deklariraju 0.9 l potrošnje.
To su pristojne brojke, ali ne i impresivne – pogotovo uz činjenicu da se radi o automobilu s cijenom u rangu višeg srednjeg segmenta.
Zaključak – izgubljeni premium osjećaj
Golf je prije dvadesetak godina zakoračio prema premium segmentu, i tada je to imalo smisla. No, današnji Golf 8 plug-in hibrid više ne odiše tim karakterom.
Kineski, japanski i korejski proizvođači u cjenovnom rasponu od 35 do 45 tisuća eura nude automobile koji djeluju modernije, kvalitetnije i vozački uvjerljivije.
Volkswagen je nekad bio mjerilo klase, ali ovaj model je primjer zašto Europa danas gubi korak sa istočnjacima.
Golf 8.5 plugin Hybrid nije loš automobil, ali za cijenu koju traže – više ne djeluje kao premium proizvod, nego kao automobil koji pokušava živjeti od stare slave. A to se može reći i za ostale europske brendove zbog toga i ne znaju i nemaju odgovor šta napraviti i kako dalje u ovoj nemilosrdnoj borbi na automobilskom tržištu.
P. S. Općenito vrijedi za sve:
Sa 50 eura nafte prelazi se cca 1000 km.
Sa 50 eura benzina prelazi se cca 500 km.
Sa 50 eura struje prelazi se cca 300 km.
Dakle pogon na struju je najskuplji a priče da će netko puniti kod kuće na običnoj utičnici su za malu djecu. Tko bi punio automobil nekoliko dana a potrošio ga za čas. Glupost. Pritom razmišljao dali će mu se rastopiti sve žice u garaži ako uopće ima struju u garaži.
Tko bi se zezao sa kablovima svaki dan i punio plugin hybrida a potrošio ga još brže. Dakle priče o punjenju kod kuće su glupost, marketinška glupost.
Strujni automobili pune se isključivo na brzim punjačima a za to treba imati konjske živce i puno novaca. Od priče, od prije nekoliko godina, besplatna vožnja do sadašnje priče najskuplja vožnja.
