Toyota Prius Prime Plug-in Hybrid 2023. potrošnja, cijena
Zašto je nova Toyota Prius Prime Plug-in Hybrid 2023. interesantna. Što je novog u novom Toyota Prius Plug-in Hibridu. Zašto je na hrvatskom tržištu najskuplji na svijetu. Zašto troši tako malo.
Na sva ova pitanja može se odgovoriti jednim odgovorom osim na ono najvažnije pitanje svih pitanja zašto je na hrvatskom tržištu najskuplji na svijetu!!!
Krenimo redom. Mild Hybridi, gdje se elektromotor tu i tamo upali su glupost. Hybrid koji samo pomaže pri polasku i zaustavljanju su također glupost. Plug-in hibrid gdje elektromotor radi dok ima struje u bateriji a onda nastavlja benzinski motor je isto tako glupost. Plug-in hibrid kao npr. kod Peugeota koji super radi dok ima struje a poslije kada je baterija prazna a elektromotor se tu i tamo uključi jer je rekuperacija slaba, pa je potrošnja opet relativno velika i to je glupost. Hybrid kao npr. kod Nissana gdje benzinski motor u pozadini puni bateriju a pogon je isključivo na elektromotor, super je u vožnji, zaista lijepo vozi ali sve postaje besmisleno kada se utvrdi da taj benzinski motor koji je tu da samo puni bateriju troši isto kao i svaki Nissanov klasični benzinac. Tako da Qashqai E-Power troši od 5 do 10 l . benzina iako je pogonjen isključivo na struju. Pa se i to uklapa u glupost.
Čisti električni automobili, super su za vožnju, bolje nema ali u praksi ovog brzog načina života i njihovog sporog punjenja su glupost.
A glupost svih gluposti, mogla bi se nazvati i super-glupost glasi, mobitel u vožnji je zabranjen a infotejment nije. U praksi pažnja mora biti na prometu. Pogled naprijed, praćenje retrovizora otraga, ruke na volanu, sve to nestaje ako se u vožnji krene kopati po infotejmentu.
Shvatili smo da je upotreba mobitela u vožnji opasna i zbog toga kažnjiva a nevjerojatno je da se preko upotrebe infotejmenta prelazi kao da se ništa ne događa i možemo ga koristiti do mile volje iako je opasniji od korištenja mobitela.
Vratimo se na početak, na pitanje zašto je Toyota Prius Prime Plug-in Hybrid 2023. interesantna, zašto troši tako malo i kako se uklapa u poplavu sve prisutne gluposti. Odgovor glasi, zato što Toyota mijenja osnovnu filozofiju hibrida koja je do sada prevladavala a to je da strujni motor pomaže benzinskom motoru.
Konačno je Toyota to promijenila i postavila sistem obrnuto tako da benzinac pomaže elektromotoru koji je primaran odnosno struja je glavna a benzinac u pozadini pomaže struji. Do sada je kod svih postavljeno obrnuto. Benzinac je primaran a struja samo pomaže. Kod Toyote, kada se baterija isprazni, nastavlja klasičan rad hibrida koji je i do sada postigao najbolje rezultate u odnosu na druge proizvođače. Njihova potrošnja je najmanja. U skladu s ovako jakim elektromotorom (164 PS) ukupno 225 vožnja je u svim režimima glatka i učinikovita s najmanjom mogućom potrošnjom benzina. A Toyote troše najmanje zahvaljujući i njihovom iritantnom CVT mjenjaču koji omogućuje motoru da nikada nije maksimalno opterećen. Nije potrošnja ista ako motor radi 5000 okretaja na leru ili 5000 okretaja na uzbrdici pri punom opterećenju mase samog vozila. Mjenjač uvijek propusti okretaje i pri tom rasterećuje motor i naravno takvim radom dugoročno uvijek štedi. Ujedno, motori tako traju vječno ako je to ikom više važno u ovom svakodnevnom izbacivanju novih sistema i napuštanju motora na fosilna goriva.
Toyota Prius Prime Plug-in Hybrid 2023. potrošnja struje vožnjom samo u EV modu. Na slici možemo vidjeti podatke o potrošnji baterije pri vožnji samo na električni pogon. Vožnja gradom troši najmanje bateriju. Toyota Prius prelazi preko 102 km s baterijom kapaciteta 13,60 kw i potrošnjom od 10,04 kWh na 100 km. Stalnom brzinom od 90 km potrošnja raste na 13,6 kWh na 100 km. Pri brzini od 120 km/h potrošnja drastično raste na 20,06 kWh na 100 km. Duplo više od potrošnje u gradu iako 120 km nije neka velika brzina. Upravo to su za sada najveće mane električnih automobila. Ogromna potrošnja struje i sporo punjenje baterija.