Novi MG4 Electric, kineski automobil, kinez, tehnički podaci, specifikacije, cijene, dimenzije, test

Kako izgleda voziti kineski automobil zanima mnoge jer skoro u pola niža cijena zaintrigira sve. 

MG4 Electric je potpuno električno vozilo, dobre završne obrade, mekšeg ovjesa što mu daje udobniji karakter. Vrata, poklopac motora, zadnja hauba sve je u liniji sve je na mjestu. Vrata se zatvaraju dobro, puno, puno bolje od mnogih etabliranih. Vanjski izgled mi se ne sviđa ali to je sada nebitno. 

Ima 203 konja i ide super. Svaki električni automobili ide super. Kada probaš struju nema natrag. Toliko je dominantnija nad benzinskim ili diesel motorima da se to neda uopće uspoređivati. Osobito je impresivno ubrzavanje bez mijenjanja brzina. Kada to čovjek proba odmah mu se nameće pitanje čemu svi ti mjenjači, čemu ti auspusi. Sve to postaje bez veze. Ubrzava snažno, trenutno, moćno, tiho...

Dva su elektromotora u ponudi. Razlika između onog slabijeg sa 170 KS i ovog s 203 KS ne postoji. Praktički ne postoji, ubrzanje do 100 slabijeg je 7,7 sekundi a jačeg 7,9 sekundi što govori koliko su elektro motori moćni. Težina automobila je 1685 kg drugim riječima svejedno je kojeg kupite i jedan i drugi su vrlo snažni a troše isto, oko 17 kwh na 100 km po tvorničkim podacima. U praksi troše i preko 35 kwh na 100 km ako ga tjerate. Uglavnom nema razloga za kupovinu jačeg .

Ono što se meni ne sviđa je prejaka rekuperacija kod oduzimanja gasa. Ako se naglo otpusti gas pri jurnjavi to 'kočenje' bez kočnice nije ravnomjerno. Prije je kao da jedan kotač jače koči a drugi slabije pa ga lagano izbacuje iz putanje. Kod uobičajene vožnje taj problem nije jako izražen pa vam kočnica doslovce ne treba. Ako potpuno i naglo otpustite gas auto se zaustavlja kao da ste poprilično jako stisnuli kočnicu, a niste. Eto, to mi nije baš leglo. 

Inače, svaka rekuperacija pa i ona najslabija i najneprimjetnija pri vožnji auto putem osjeća se pri svakom i najmanjem otpuštanju gasa. Kada kreće rekuperacija a samim time i lagano 'kočenje' automobil malo povuče iz pravca. Nije isto ako ga stavite u ler pri vožnji autoputom kada on normalno pravocrtno nastavlja dalje ili otpustite gas u 'drajvu' gdje on nastavlja dalje pod rekuperacijom. Ali tu pomoći nema,  takvi auti tjeraju na blage ali stalno prisutne korekcije volana na ravnim pravcima.

Leži dobro, u skladu s mekšim ogibljenjem. Nema cvrčaka u unutrašnjosti, sve djeluje kompaktno i u skladu sa svim drugim proizvođačima automobilske industrije. Djeluje i ostavlja dojam vrlo dobrog vozila. Recimo npr. najnovija Škoda Octavija u svemu ostavlja lošiji dojam. Koliko su to kvalitetni automobili i koliko će dugo trajati to sada još nemožemo znati ali po mom mišljenju isto kao i svi drugi. Garancija im je 7 godina.

Drugi dio priče je punjenje baterije. Ona se brzo prazni ako vozite brzo. Ja sam ju trošio na ispod 300 km. Po tvorničkom podatku trebao bi prevaliti 450 km. Može i to ali vožnja mora biti polagana više po inerciji ako tako mogu reći jer inercije nema zbog rekuperacije. Uglavnom, izgubit ćete  volju za brzom vožnjom kada nekoliko puta budete čekali uz cestu da se baterija napuni. To čekanje je grozno. Još groznije je kada je baterija pri kraju a punjača nema, odnosno zauzet je ili vam ne odgovara kartica pa je neupotrebljiv. Horor. To je ta druga strana priče koja je totalno neprihvatljiva. To punjenje i čekanje je grozno. Meni odbojno. Nestaje slobode kretanja, nestaje ono što ti automobil daje. Uvijek je davao slobodu. Sada ne. To ne valja, to treba riješiti. 

Dali bih kupio kineski automobil. Svakako, da, bih. Dobro nam došli Kinezi.

P. S. Koliko troši Rimac Nevera? Budući da taj podatak skrivaju ostaje nam da nagađamo. Mislim da njegovi elektromotori troše oko 100 kw možda i više. Baterija mu je snage također cca 100 kw, prema tome može sa punom baterijom prevaliti cca 100 kilometara. Dva milijuna eura za automobil od nekoliko ubrzanja. Bilo bi dobro da se uz Neveru dobije i kamion gratis pa kad nestane struje a to je uvijek, Neveru na njega i vozi dalje...





Novi MG4 Electric, kineski automobilkinez, tehnički podaspecifikacije, cijene, dienzije, test