SUV - Sport Utility Vehicle, sportsko terensko vozilo, terenac

Sportsko terensko vozilo ili SUV klasifikacija je vozila koji kombinira elemente cestovnih osobnih automobila s karakteristikama terenskih vozila poput povećane udaljenosti od tla i pogona na sva četiri kotača. Sport Utility Vehicle u prijevodu sportsko terensko vozilo a u praksi ni sportsko ni terensko. Više nepraktično i neprirodno.

Pomodnost prema SUV-ovima prisilila je inženjere da grade vozila dijametralno suprotno od osnovnog postulata a to je aerodinamika. Drugi važan narušeni postulat, ako ne i najvažniji, je težina. I jedno i drugo nemoguće je kod SUV-a dovesti u dobre okvirne.


Oni imaju masu, volumen, buku, potrošnju, troškove, nepraktičnost, nevozljivost a što je najapsurdnije i lošu preglednost pri parkiranju i u spirali prema dolje i gore kao pri ulasku i izlasku u podzemnu garažu. U zavojima je teško odrediti vanjski rub ceste jer ga nije moguće vidjeti, uprljaju se hlače pri ulasku, jakna pri pranju šofer stakla, pri stavljanju stvari u prtljažnik, itd. 


Sve prisutna masa je opterećujuća za vozača a lakše ulaženje i izlaženje iz vozila je zabluda, dapače, upravo suprotno, teže se ulazi i izlazi zbog visokog praga. Vrata su im velika i preteška. Opći dojam u vožnji je naporan a ne opuštajući. Oduševljenje povišenog sjedenja kao razlog kupovine SUV-a splasne već nakon nekoliko dana, postane navika i ne primjećuje se. 


Interesantno je i pitanje tišine pri kretanju na struju. U početku je super, tiho i bešumno. A kasnije, nakon nekoliko mjeseci nedostaje zvuk. Upaliti motor i  ugasiti motor to fali. Kontinuirano linearno ubrzavanje bez prekida za mijenjanje brzina bilo ručnim ili automatskim mjenjačem stvara nervozu u želucu. Oni kratki trenuci prekida ubrzanja pri mijenjanju brzina pašu organizmu. Tu čovjek hvata zrak. Što se tiče većih brzina, volumen karoserije i veliki kotači rade buku te iako je pogon strujni ona je prisutna. Što je veća brzina buka motora postaje nebitna a buka šuma vjetra volumena karoserije i buka velikih guma je dominantna. To je još jedna mana loše aerodinamike SUV-a. Tako su SUV-ovi na struju tihi isključivo pri kretanju i pri malim brzinama do 50 60 km na sat a kasnije bučni.


Moj prvi izbor je svakako struja u niskoj, klasičnoj karoseriji, utičnicu sam već pripremio ali baterije nisu onakve kakve bih ja želio. Kada budu odgovarajuće a to je minimalno 1500 km kretanja, svakako ću ga kupiti. Naravno i barem upola lakše.


Novi, npr. VW diesel odgovara Euro 6 normama i čišći je od hybrida, navodno. Downsizing više nije u modi, već veće kubikaže s manjim brojem konjskih snaga i malom potrošnjom. Tako je VW napravio 2.0 diesel sa 115 konja i 300 Nm (za primjer, benzinski motor 2.0 190 konjskih snaga ima 320 Nm. Nm su snaga na kotačima) koji, npr. Octaviu tešku 1350 kilograma potjera do 211 km krajnje brzine i 10,3 ubrzanja do sto. Mješovita potrošnja 4,8 l/100 km. Spominjem Octaviu jer je njena četvrta generacija tako dobra da je potisnula Golfa a kako govore u Škodi i Passata u drugi tržišni plan. 


Tako kaže njihov marketing a u praksi Škoda 1000 MB. (MB - malih briga). Volkswagen drži Škodu točno tamo gdje joj je i mjesto, nekoliko lejvela ispod. To se vidi na njenoj lošijoj kvaliteti, lošijim materijalima, kvarovima i reklamacijama kojih Škoda i danas ima u popriličnoj mjeri a to potiho, bojeći se za svoja radna mjesta, potvrđuju i mehaničari i Škoda servisima. Škoda je i dalje Škoda.