Vozili smo, Toyotin mali hibrid - Yaris 2017 test.


Yaris posjeduje tehnologiju koju Toyota više ne ugrađuje u svoje najnovije modele. Novi Prius i C-HR voze na novim platformama s novo posloženom CVT mjenjačima i nanovo dorađenim 1,8 Atkinsonovim benzincima. Novim softverima i novim hardverima.


Kod Yarisa je sada sve ono što je vozilo na prijašnjim modelima Priusa a potpuno novi Yaris dolazi početkom 2019., godine. Motor 1,5 litre sa 75 konjskih snaga u kombinaciji s malim elektromotorom dobro odrađuje gradsku vožnju i autoput do 130 km/h. Poslije te granice sve mu je teže povećavati brzinu a za maksimalnih 165 treba vremena. Pokaže brzinomjer i maksimalnih 170 i potrošnju od 8,5 litara na krstarećem tempu. Toyota ima specifičan način vožnje koji se sastoji od dodavanja i otpuštanja gasa pa se pri svakoj dosegnutoj brzini može krstariti a tako i štedjeti. Isprobao sam model Bi-tone s max opreme pa tako automatska klima u dvije zone hladi vrlo dobro a kvalitetni jaki zvučnici podižu automobil na višu razinu pri glasnom slušanju muzike s odličnim basova i visokotoncima. Ima tu i svih ostalih gageta od prepoznavanja znakova i pješaka, javljanja svega i svačega itd.

Pri naglim ulascima u zavoje automobil zadržava jednu mirnu putanju do određene granice a poslije toga počinje jače naginjanje i zanošenje koje je teže iskontrolirati. Ne možete se pouzdati u snagu motora za izvlačenje jer u ovom slučaju ukupnih 100 PS nije za to dovoljno. Njegov mali međuosovinski razmak zahtjeva dosta koncentracije i korekcije volana pri vožnji autoputom. Kočnica radi dobro bez krivog zabacivanja ili nekontroliranog gubitka smjera. Karoserija pri naglom kočenju ponire prema dole ali sve u svemu daje osjećaj sigurnosti. Nije to trkača kočnica koja zaustavlja kao rukom ali je potpuno u skladu s dobrim ocjenama za klasu u koju Yaris spada. Položaj sjedenja za volanom nije najbolji. Teško ili gotovo nemoguće sjesti je u idealan položaj jer jednostavno on takav ne pruža. Sjedi se previsoko i to na jedan nesiguran način.

Automobil ima dva lica. Jedno je ono jeftino a drugo ono 'evo, već zalazim u višu kategoriju'. U kategoriju jeftino spadaju vrata koja šuplje zvone pri zatvaranju. U istu kategoriju spada i zadnja klupa koja je neudobna, neugledna i jeftina bez obzira koju opremu uplatite. I prednja sjedala sa svojom kratkom površinom za sjedenje i neupotrebljivim naslonom za lakat vozača te slabim držanjem tijela u zavojima spadaju u kategoriju 'jeftino'. 
Yarisov pogon, mjenjač, muzika i klima spadaju u kategoriju 'gledam prema gore'. Prosječna potrošnja ne prelazi 5,5 litara na sto kilometara bez obzira koliko brzo ga se vozi. Dobar je to automobil za grad a manje upotrebljiv za duga putovanja. Današnji mali automobili poprilično su veliki svojim unutarnjim prostorom šteta što njihovo unutarnje uređenje i materijali ne napreduju zajedno s veličinom.  

Tako, sve ukupno gledajući, Yaris (ne ovaj  hibridni, on je preskup) definitivno spada u kategoriju automobila 'nisam imao više novaca za bolji' ili 'za te novce, super je' ili 'nagovorila me je žena'. I to je to

10 savjeta za štedljivu vožnju Toyotinim hybridima

Tvorničke brojke potrošnje goriva većinom se smatraju teško ostvarivima u svakodnevnoj vožnji, no ako se držite savjeta u vožnji Toyotinog hibrida doći ćete jako blizu deklariranim brojkama ako ne i boljim.

1. Dobro je upoznati se s informativnim sustavom automobila koji u svakom trenutku prikazuje tok energije, stanje baterije te koji pogon je aktivan tijekom vožnje. Nakon određenog perioda korištenja sve te informacije postanu vam vrlo jasne za očitovanje.

2. Pri pokretanju automobila s mjesta treba pliće koristiti papučicu gasa kako bi automobil što više vremena i do što veće brzine kretao u 100 % električnom načinu rada. Pri tome je potrošnja goriva nula, kao i emisija štetnih plinova. Ako je stanje napunjenosti baterije iznad ¼, dostupan je EV način vožnje s još izražajnijom snagom i potencijalom elektromotora.

3. U gradskim uvjetima kod većih gužvi treba koristiti ECO način vožnje koji reducira snagu benzinskog motora i umanjuje odziv na gas – više potiče elektromotor kod nižih brzina.

4. Ranim i nježnim pritiskom na kočnicu pokreće se regenerativni način vožnje pri kojem automobil usporava, a sva kinetička energije se pretvara u električnu i pohranjuje u bateriju – pri čemu je benzinski motor isključen.

5. Pratite instrumente (pokazatelj snage) i upoznajte se s njihovim funkcioniranjem kako biste izvukli maksimum iz hibridne vožnje. U pravilu držite snagu benzinskog motora van područja POWER, osim kada iziskuje veće ubrzanje.

6. Kada ste u prometnoj gužvi i krećete se stilom kreni/stani, ne postavljajte ručicu mjenjača u položaj „N“, jer time se isključuje električni sustav automobila i Ne GENERIRA se električna energija u bateriju – baterija će se u konačnici potpuno isprazniti što povećava potrošnju goriva kada se uključi benzinac.

7. Na otvorenoj cesti i pri brzinama iznad 60 km/h preporučljivo je korištenje tempomata radi održavanja konstante brzine. Hibridni sustav automatski određuje koliko mu snage tada treba ovisno o uvjetima na cesti, pri čemu je i najefikasniji.

8. Ako koristite klimatizacijski sustav preporučuje se odabir automatskog režima rada, kao i opcije recirkulacije zraka što umanjuje potrošnju energije.

9. Maksimalno iskorištavajte mogućnosti hibridnog sustava tako da pratite stanje baterije i time, kad god je moguće, uključite EV način rada koji forsira elektromotor do većih brzina.

10. Sav nepotreban teret izvadite iz automobila, što umanjuje potrošnju goriva, kao i manja upotreba električnih trošila.

Sve u svemu nije komplicirano, a vrlo je zabavno.






Toyota Yaris Hibrid 2017