Isprobao sam Škodu Kodiaq 2.0 diesel 190 PS s DSG mjenjačem i pogonom na sva četiri kotača


Ukratko, Škoda je napravila dobar automobil. Dobar SUV. Tehnički ni pedalj ne zaostaje za matičnom kućom. Motor, mjenjač, ovjes i upravljanje potpuno je pogođeno i Škodin SUV sada vozi poput malog automobila s povišenim sjedenjem. Kompliment.


Današnji moderni SUV-ovi nemaju problem težine i mase prilikom naglog skretanja, izbjegavanja prepreke ili brze vožnje zavojitom cestom kao nekad. Pri naglom kočenju Kodiaqu ne propada nos prema naprijed već cijela šasija, koja nije mala, pokazuje krutost i odmjerenu suzdržanost kako smo i navikli kod VW vozila. 

Problem, ako se to problemom može nazvati je što VW nikada neće dopustiti da naprave bolji i moderniji automobil od njih. Pa tako zaostaju u dizajnu. Današnji trend je zaobljenost i glatkoća karoserija onako kako izgledaju automobili u SF filmovima. A Škodin SUV na samom startu izgleda još uvijek kao Škoda odnosno naborano i ćoškasto pomalo seljački. Naravno o ukusima nije vrijedno raspravljati jer će se nekima novi Kodiaq svidjeti do boli ali ruku na srce kada ga se dobro pogleda sa svih strana ostavlja dojam već viđenog i pomalo bezidejnog kako iznutra tako i izvana. Da je Škoda mogla promijeniti ime pri fuzioniranju s VW i krenuti od samog početka stvarati posve novi imidž s vremenom bi postala njihov izravan konkurent. Ali to nije dozvolio VW znajući da će tako Škoda zauvijek ostati Škoda i moći će Čehe držati stepenicu niže na zahtjevnom automobilskom tržištu. Svatko tko se sjeća Škode 1000 MB popularno zvane 1000 malih briga i nekih drugih Škodinih modela zna o čemu pišem u ovih nekoliko proteklih redaka.


U unutrašnjosti ima mjesta na pretek, materijali si srednje kvalitete a položaj sjedenja za volanom nisam uspio dovesti do idealne pozicije. Zamjeram tvrdoću sjedala naprijed i pozadi. Mekša i raskošnija sjedala doprinijela bi većoj ugodi kod ovog velikog SUVa. Njegova težina od 1700 kg i pogon na sva četiri kotača pojedu dobar dio snage pa je ubrzanje od 9,1 i krajnja brzina 209 skromnija  u odnosu na konkurenciju s istom snagom.

Prosječna potrošnja na testu iznosila je 8,6 L na sto km., u odnosu na  deklariranu 6,6, 5,3, 5,7. Ako ovdje skinemo jednu litru na uhodavanje motora i drugih komponenti pa još jednu na način vožnje i još jednu na pogon svih kotača i 190 PS koji mogu biti i manji npr. 150 PS dolazimo do vrlo prihvatljivog iznosa od 5,5 litara na sto km.

Što se motora tiče on nije prpošan i poletan kao npr. Peugeotov 2.0 diesel kod novog 3008 već je suzdržan i „trom“ bez obzira na 190 konjskih snaga. Motor je srce automobila i daje mu karakter. Ovaj VW motor je uglađen ali usporen sa zadrškom kako ovdje kod Škode tako i kod Seata i samog VW.

Dužina KODIAQa nalazi se između modela Octavia i Superb, no po pitanju mjesta je preuzeo vodstvo u SUV segmentu. S međuosovinskim razmakom od 2791 mm i širinom traka od 1586 mm sprijeda i 1576 mm straga raspoloživi prostor za putnike i prtljagu dobio je veliku dimenziju.

Pri vrlo brzoj vožnji zavojitom dionicom očekivao sam naginjanje, muklo cviljenje guma i nekontrolirano zanošenje. Ništa od toga nije se dogodilo. Baš naprotiv. Odmah po reakciji naglog skretanja hvata ravnotežu, ne zanosi se jako i ne naginje pretjerano već cijelu situaciju vrlo brzo vraća u normalu. Možete se pouzdati u ovjes. Naravno to se odnosi na asfalt. Zemljani tereni mene ne zanimaju.


Ništa ne može zaustaviti napredak pa tako niti naftni lobiji. Benzinski i diesel OTO motori, iako sada savršeni, odavno su zastarjeli. Četiri cilindra s četiri klipa već su davno zaslužili svoje mjesto u muzeju a novi učinkovitiji i bolji pogoni moraju što prije zauzeti njihova mjesta u autonomnom pogonu. Za desetljeće, dva, sa sjetom ćemo se prisjećati onih vremena kada smo sami vrtjeli volane i povlačili neke štange ne bi li promijenili, što, tamo neku brzinu. Smiješno. 

Uskoro ćemo imati pametne automobile koji će nas voziti od točke A do točke B. U sveopćoj prenapučenosti prometa neće to biti ni tako loše. Nove generacije prihvati će to kao nešto posve normalno jer ionako radije voze bicikl a mi dinosauri prošlog stoljeća možda malo zažalimo za zvukom trkaćih motora i mirisom benzina. Ali koga briga. Pa mi ćemo ionako, polako, vremenom, krenuti bijelom cestom Paula Walkera kao u filmu Brzi i Žestoki 7. Rrrrrmmmm……….