Vozili smo, Škodu Kodiaq 2.0 diesel 190 PS s DSG mjenjačem i pogonom na sva četiri kotača test

Škoda Kodiaq 2.0 diesel

Ukratko, Škoda je napravila dobar automobil. Dobar SUV. Tehnički ni pedalj ne zaostaje za matičnom kućom. Motor, mjenjač, ovjes i upravljanje potpuno je pogođeno i Škodin SUV sada vozi poput malog automobila s povišenim sjedenjem. Kompliment.


Današnji moderni SUV-ovi nemaju problem težine i mase prilikom naglog skretanja, izbjegavanja prepreke ili brze vožnje zavojitom cestom kao nekad. Pri naglom kočenju Kodiaqu ne propada nos prema naprijed već cijela šasija, koja nije mala, pokazuje krutost i odmjerenu suzdržanost kako smo i navikli kod VW vozila. 

Problem, ako se to problemom može nazvati je što VW nikada neće dopustiti da naprave bolji i moderniji automobil od njih. Pa tako zaostaju u dizajnu. Današnji trend je zaobljenost i glatkoća karoserija onako kako izgledaju automobili u SF filmovima. A Škodin SUV na samom startu izgleda još uvijek kao Škoda odnosno naborano i ćoškasto pomalo seljački. Naravno o ukusima nije vrijedno raspravljati jer će se nekima novi Kodiaq svidjeti do boli ali ruku na srce kada ga se dobro pogleda sa svih strana ostavlja dojam već viđenog i pomalo bezidejnog kako iznutra tako i izvana. Da je Škoda mogla promijeniti ime pri fuzioniranju s VW i krenuti od samog početka stvarati posve novi imidž s vremenom bi postala njihov izravan konkurent. Ali to nije dozvolio VW znajući da će tako Škoda zauvijek ostati Škoda i moći će Čehe držati stepenicu niže na zahtjevnom automobilskom tržištu. Svatko tko se sjeća Škode 1000 MB popularno zvane 1000 malih briga i nekih drugih Škodinih modela zna o čemu pišem u ovih nekoliko proteklih redaka.


U unutrašnjosti ima mjesta na pretek, materijali si srednje kvalitete a položaj sjedenja za volanom nisam uspio dovesti do idealne pozicije. Zamjeram tvrdoću sjedala naprijed i pozadi. Mekša i raskošnija sjedala doprinijela bi većoj ugodi kod ovog velikog SUVa. Njegova težina od 1700 kg i pogon na sva četiri kotača pojedu dobar dio snage pa je ubrzanje od 9,1 i krajnja brzina 209 skromnija  u odnosu na konkurenciju s istom snagom.

Prosječna potrošnja na testu iznosila je 8,6 L na sto km., u odnosu na  deklariranu 6,6, 5,3, 5,7. Ako ovdje skinemo jednu litru na uhodavanje motora i drugih komponenti pa još jednu na način vožnje i još jednu na pogon svih kotača i 190 PS koji mogu biti i manji npr. 150 PS dolazimo do vrlo prihvatljivog iznosa od 5,5 litara na sto km.

Što se motora tiče on nije prpošan i poletan kao npr. Peugeotov 2.0 diesel kod novog 3008 već je suzdržan i „trom“ bez obzira na 190 konjskih snaga. Motor je srce automobila i daje mu karakter. Ovaj VW motor je uglađen ali usporen sa zadrškom kako ovdje kod Škode tako i kod Seata i samog VW.

Dužina KODIAQa nalazi se između modela Octavia i Superb, no po pitanju mjesta je preuzeo vodstvo u SUV segmentu. S međuosovinskim razmakom od 2791 mm i širinom traka od 1586 mm sprijeda i 1576 mm straga raspoloživi prostor za putnike i prtljagu dobio je veliku dimenziju.

Pri vrlo brzoj vožnji zavojitom dionicom očekivao sam naginjanje, muklo cviljenje guma i nekontrolirano zanošenje. Ništa od toga nije se dogodilo. Baš naprotiv. Odmah po reakciji naglog skretanja hvata ravnotežu, ne zanosi se jako i ne naginje pretjerano već cijelu situaciju vrlo brzo vraća u normalu. Možete se pouzdati u ovjes. Naravno to se odnosi na asfalt. Zemljani tereni mene ne zanimaju.

Ništa ne može zaustaviti napredak pa tako niti naftni lobiji. Benzinski i diesel OTO motori, iako sada savršeni, odavno su zastarjeli. Četiri cilindra s četiri klipa već su davno zaslužili svoje mjesto u muzeju a novi učinkovitiji i bolji pogoni moraju što prije zauzeti njihova mjesta u autonomnom pogonu. Za desetljeće, dva, sa sjetom ćemo se prisjećati onih vremena kada smo sami vrtjeli volane i povlačili neke štange ne bi li promijenili, što, tamo neku brzinu. Smiješno. 

Uskoro ćemo imati pametne automobile koji će nas voziti od točke A do točke B. U sveopćoj prenapučenosti prometa neće to biti ni tako loše. Nove generacije prihvati će to kao nešto posve normalno jer ionako radije voze bicikl a mi dinosauri prošlog stoljeća možda malo zažalimo za zvukom trkaćih motora i mirisom benzina. Ali koga briga. Pa mi ćemo ionako, polako, vremenom, krenuti bijelom cestom Paula Walkera kao u filmu Brzi i Žestoki 7. Rrrrrmmmm……….



Škoda Kodiaq 2.0 diesel

Škoda Kodiaq 2.0 diesel

Škoda Kodiaq 2.0 diesel

Škoda Kodiaq 2.0 diesel

Škoda Kodiaq 2.0 diesel

Škoda Kodiaq 2.0 diesel

Škoda Kodiaq 2.0 diesel

Škoda Kodiaq 2.0 diesel

Škoda Kodiaq 2.0 diesel

Škoda Kodiaq 2.0 diesel

Škoda Kodiaq 2.0 diesel

Škoda Kodiaq 2.0 diesel