Maratonski test rabljenog: Renault Megan II 1,5 DCI 85 PS na testu od 150 000 km


Renault automobile krase jednostavnost, ekonomičnost i izdržljivost uz pristupačnu cijenu. Nisu to automobili koji ostavljaju bez daha kada je u pitanju brzina ili neke posebne miline od unutarnjih materijala ali da traju dugo i traže malo to nitko ne može osporiti.

Poslije 150 000 pređenih kilometara automobil izgleda kao nov. Svi dijelovi na njemu su tvornički. Diskovi, amortizeri, lageri, stabilizator štange, prednji i zadnji ovjes, grijači, auspuh, kiler, kuplung lamela s korpom, baš sve osim akumulatora koji je potrajao solidnih šest i pol godina.

Motor radi besprijekorno, izgleda da mu kilometraža godi jer je potrošnja goriva mala (prosjek – 4,2 l) a potrošnja ulja nikakva. Od jednog do drugog mijenjanja ulja na svakih 20 000 km položaj nivoa na štangici je isti.

Velika mana ovog motora je njegova turbo rupa koja tjera na skroz polaganu vožnju, ispod rupe ili na relativno žešću i naporniju vožnju iznad turbo rupe. Šaltanje međugasom je bespredmetno jer se kod naglog dodavanja gasa ne događa baš ništa pa je tako zaustavljanje mjenjača u leru i dodavanje gasa nesvrsishodno.

Sljedeća mu je mana mjenjač koji je dugog zapinjujućeg hoda, zastarjelog načina rada. Koliko sam osjetio kod novih modela ništa se nije promijenilo, Renault ima i dalje loše, grbave i spore mjenjače. Njihovi mjenjači prošlog stoljeća bili su puno bolji.

Pretvrd kuplung, pojas koji prekomjerno zateže preko trbuha, sjedalo kojem se položaj mijenja za preveliki zazor pa je samim time nemoguće naći idealnu poziciju za sjedenje, ergonomija sjedenja, položaj ručice mjenjača, položaj ručke za zatvaranje vrata, kočnica koja pretjerano zapikava, plastične kopčice pucaju, slabo grijanje i još neke nebitne sitnice bio bi popis negativnih osobina.

Mala potrošnja, tiha vožnja, velika izdržljivost tvorničkih dijelova, opća dugovječnost i zadržavanje dobre cijene rabljenih pozitivne su osobine.

Gume traju 100 000 km. Prva garnitura disk pločica zamijenjena je na 75 000 km a druga, njemačkog proizvođača, trajat će i duže najmanje 100 000 km, kanalni i zupčasti remen mijenjaju se u rasponu od 120 000 do 160 000 km.

Pregledom općeg stanja, automobil je na pola puta. Bez pretjeranih troškova moći će prijeći još isti broj godina i savladati isti broj kilometara. U odnosu na sadašnjih 8 i 150 000 km biti će to 15 i 300 000 km a ni tada to neće biti njegov kraj.
Mladić ko Ljuba Tadić.