Vozili smo novi Peugeotov SUV 3008, test, Prpošan i veseo francuski automobil



Kada su se fanovi već zapitali što se čeka na polju SUV-a Peugeot im je ponudio dva u jedan. 3008 i 5008 isti u izgledu a različiti u formatu. 


Kako više nije lako ponuditi nešto novo a da bude funkcionalno ekonomično i lijepo proizvođači automobila koriste se jakim marketingom ne bi li uvjerili potencijalnog kupca da su napravili opet, po stoti puta, potpuno novi i sada savršen automobil. Kod najpopularnijih premium brendova više nije moguće razlikovati modele. Mercedesi C, E i S izvana potpuno su isti. Isto tako i BMW-ova trojka, petica i sedmica o Audijevim modelima da i ne govorimo. Svi su isti. Kada je već tako bilo bi dobro da premium brendovi ostanu isti i u unutrašnjem uređenju u cijeloj svojoj gami. Ali tako nije.


Ako pogledamo Audi u jeftinijim modelima, njegova unutrašnjost bi se mogla usporediti s nižim brendovima poput Škode. Naprosto tjeraju kupce da doplaćuju i mijenjaju unutrašnje uređenje sve dok ono ne izgleda u skladu s imenom marke a tada i cijena poskoči za duplo. A te razlike ne mogu toliko koštati taman da su i od suhog zlata. To je ogroman potencijal zarade proizvođača. Od kada postoji dodatna oprema i tobože personalizacija nema krize u automobilskoj industriji. Logično bi bilo da Audi napravi A3 a iznutra izgleda identično kao A8. I po dizajnu i po kvaliteti samo manji u dimenzijama i cijeni. Tada bi premium brendovi bili zaista premium bez obzira radi li se o manjem ili većem automobilu. Jer ionako su bez doplate preskupi za ono što nude a nude malo, gotovo ništa. Da je tome tako govori podatak da samo jedan od deset kupaca uzima automobil serijske opreme i početne cijene i to u jeftinijim manjim modelima dok kod većih skupljih, niti jedan. Dakle svi doplaćuju i mijenjaju serijsko jer im se ponuđeno ne sviđa. Proizvođači namjerno stavljaju loše da bi zaradili više a kupac plaća i preplaćuje, kupuje dva puta jedno te isto. Tu se potom javlja i abnormalna država sa svojim haračima pa auto postaje proizvod extra luksuznog značenja. 


Peugeot je nedavno ponudio mali volan i kokpit podignut iznad njega. Istu koncepciju zadržao je u svojim novim SUV-ovima 3 i 5 hiljada 8. Naježi se koža od miline, osmjeh se razvuče od uha do uha kada sjednete za njihov volan i provozate tako skrojen Peugeot. Naravno, sve je to tako ali samo na tv reklami. U stvarnosti nikakav poseban osjećaj ne pruža veličina tog malog volana i kokpita iznad njega. To se u vožnji niti ne primjećuje dapače možda pomalo i smeta osobito volan nepravilnog kockastog oblika.


Peugeot je ovdje zaigrao na kartu različitosti pa je napravio vrlo interesantnu instrument ploču koja se kao takva proteže od lijevih pa do desnih vrata skroz do srednjih nosača krova. Vrlo lijepa zamisao koja se dobro uklopila u neobičan vanjski izgled. Ovakav automobil nije dosadan već pruža nešto novo u odnosu na druge. U unutrašnjosti je njihov marketinški odjel zaigrao na kartu premium. Govore, premium look, premium touch, premium ovo premium ono a od premiuma nema ništa. Izgleda da su malo zaboravili kako su im izgledali premium modeli 504 i 604 već iz 70-ih godina prošlog stoljeća. Materijali u unutrašnjosti i na dodir i na oko i na miris nisu takvi da stvore ugodu i potaknu čovjeka da pozitivno raspoloženje. 




Oduvijek su Francuzi proizvodili drugačije automobile i to je dobro. Od Renaulta Peugeota a osobito Citroena uvijek se očekuje nešto drugačije na četiri gume. Uspijevaju u tome nekad više nekad manje ali svakako je dobro da se trude donijeti malo promijene u ovu masu istih automobila.


Cijenom se novi SUV ugurao u razred ostalih crossovera tih dimenzija. Kreće od 170 pa do 300 hiljada kuna. S još malo beskorisnih kerefeka može on i na 330 hiljada kuna. Previše, jer nova Seat Ateca istih dimenzija sa 190 PS pogonom na sve kotače, mjenjačem s dvije spojke i kompletnom opremom košta 275 000 kuna.


Pogon na sve kotače nije u ponudi kao niti mjenjač s dvije spojke. Automatski mjenjač klasičnog tipa nudi se uz slabiji i najsnažniji motor. Onaj u sredini od 150 konjskih snaga ide samo s manualnim mjenjačem. Tu su razne boje karoserije pa i dvobojne kombinacije koje izgledaju lijepo. Tu je i gomila svakojake opreme o kojoj se zna već sve pa nema smisla na nju gubiti vrijeme. U današnje doba ne bi se smjelo izaći na tržište s novim modelom a ne imati u ponudi automatski mjenjač s dvije spojke kada ga nude gotovo svi: Kia, Mercedes, Hyundai, Renault, BMW, Opel, Ford i dr.


Peugeot je ovom SUV-u uspio dati mladalački prpošni karakter. Automobil nije težak, cca 1400 kg, pa uz motor diesel od 150 PS vozi lako kao pero. Volan je direktan pa trenutno mijenja smjer a ovjes mladalački sportski tvrd ali opet tako namješten da ne smeta pri prelasku neravnina. Vrlo živahan, prpošan, mlad i veseo automobil. Ako su to imali u planu, kada su ga konstruirali, potpuno su uspjeli a kako znamo da Francuzi rade drugačije automobile trebamo u to vjerovati. Njegova najveća brzina je 207 km/h a najbolje ubrzanje 8,9 sekundi.


Uz još više različitih boja u unutrašnjosti s boljim materijalima pa mjenjačem s dvije spojke koji smanjuje potrošnju, skraćuje vrijeme ubrzanja i povećava krajnju brzinu, zatim nižom cijenom, Peugeot 3008 mogao bi biti crossover predvodnik klase malih SUV automobila. Konkurencija tu postaje sve jača pa propusta nikako ne bi smjelo biti.