Svaki se Nisan Qashqai, Juke i X-Trail prska s 24 000 litara vode i svaka se kap reciklira

Sami nikad ne biste stavili automobil u perilicu, ali Nissan sa svakim novim modelom čini upravo to. Naravno, pravi Qashqai ne stane u perilicu, zato je Nissanov europski tehnološki centar sagradio veću inačicu u koju stane cijeli automobil.

Vanjština automobila prska se tisućama litara vode iz svakog kuta, a nakon toga se ručno provjerava kako bi se osigurala vodonepropusnost karoserije. Taj se test, logično nazvan monsunski test, provodi više puta tijekom razvoja svih automobila i kombija iz Nissanove bogate ponude vozila.



U početnoj se fazi automobil prska s više od 24 000 litara vode. U najintenzivnijoj fazi na automobil se ispušta više od 1 000 litara vode u samo 15 minuta – što odgovara metru padalina.

Inženjeri u Nissanovu najsuvremenijem postrojenju – smještenom u Cranfieldu u Engleskoj – mogli su potpuno automatizirati taj postupak. No, beskompromisni uvjeti razvojnog programa te različiti vremenski uvjeti diljem svijeta to ispitivanje čine prezahtjevnim da bi ga se prepustilo samo strojevima. U procesu testiranja Nissanovi inženjeri brtve vozila napadaju visokotlačnim uređajima za čišćenje prilagođenim za rad pod ekstremnim tlakom i do 150 bara. To je mnogo snažnije od mnogih takvih uređaja za uporabu u domaćinstvu koji rade pod tlakom do 110 bara.

Carl Sandy jedan je od Nissanovih inženjera koji su pomogli osmisliti rigorozna testiranja. Carl je opisao postupak: „Jedan član tima sjedi u automobilu i endoskopom visoke razlučivosti koji mu omogućuje otkriti i najsitniju kapljicu provjerava prostor između obloga i karoserije.” Provjere su tako detaljne da će Carlov tim rastaviti cijelu unutrašnjost kako bi se uvjerili da u unutrašnjost nije prodrla ni kap vode.

Tijekom cijelog testiranja – monsunskog testa i testa visokotlačnim uređajem – potroši se do 30 000 vode. To je 2000 puta više od količine koja se iskoristi u prosječnom ciklusu perilice posuđa u domaćinstvu.

Takva se upotreba vode možda čini rastrošnom, ali niti jedna kap ne završi u odvodu. Sva se voda skuplja u ogromnom spremniku i upotrebljava se za testiranje sljedećeg automobila. Recikliranje vode jednako je važno kao i briga o tome da naši kupci ne pokisnu u automobilu.

Nissanove norme testiranja prilagođene su relativno blagoj klimi i cestama zapadne Europe, ali su i dovoljno prilagodljive da simuliraju vožnju u ekstremnijim uvjetima.

Carl je dodao: "Rigorozna testiranja važna su jer je svako tržište drugačije. Primjerice, visokotlačni uređaji u Rusiji rade pod većim tlakom kako bi mogli isprati prljavštinu s ceste. Stalnim razvojem normi za testiranje osiguravamo da se naši automobili mogu nositi s najzahtjevnijim uvjetima vožnje u Europi."