Renault Talisman Grandtour, Renaultov novi veliki karavan


Dimenzije Renaulta TALISMAN Grandtour slične su onima limuzinske izvedbe. Dug je 4,86 m (1 cm dulji od limuzine) i širok 1,87 m, a visinom ne prelazi 1,46 m. Njegov dug međuosovinski razmak (2,81 m) putnicima i njihovoj prtljazi donosi obilje prostora. Prednji i stražnji trag kotača širine 1,61 m zaslužni su za stabilno držanje ceste.



Grandtour na izbor nudi deset boja karoserije, od čega su dvije nove: smeđa Vison i crvena Carmin. Sve boje premazane su dugotrajnim lakom za iznimnu otpornost i visok sjaj. Na raspolaganju je i šest različitih dizajna naplataka (ovisno o tržištu) u različitim bojama i obradama. Zahvaljujući kartici za upravljanje slobodnih ruku, Renault TALISMAN Grandtour zaželjet će dobrodošlicu vozaču i putnicima dok prilaze. Upale se dnevna svjetla, stražnja svjetla i stropna rasvjeta unutrašnjosti, rasklope se retrovizori, donja svjetla rasvijetle područje oko vrata i zabljesnu pokazivači smjera. Kad se otvore vrata, instrumentna ploča oživi. Na zaslonu sustava R-LINK 2 pojavi se vizualna animacija i začuje se zvuk dobrodošlice.

Utovarivanje u prtljažnik olakšano je visinom praga od 571 mm i širinom otvora od 1075 mm. Motorizirana vrata prtljažnika (otvaranje i zatvaranje) mogu se otvoriti bez ruku, mahanjem stopalom ispod stražnjeg odbojnika. Renaultov sustav Easy Break s dvjema polugama smještenim u prtljažniku preklapanje stražnje klupe djeljive u omjeru 60:40 čini dječjom igrom. Obujam prtljažnika Renaulta TALISMAN Grandtour do pokrova prtljažnog prostora iznosi 572 dm3 prema VDA normi, utovarna duljina iznosi 1116 mm s uspravnom stražnjom klupom ili 2010 mm s preklopljenom stražnjom klupom, a ukupan obujam prtljažnika penje se do gotovo 1700 dm3 prema VDA normi. 

Istodobno se, kako bi se vozaču olakšao ulazak, na modelima s električno podesivim sjedalima sjedalo automatski pomiče 50 mm unatrag. Kad se vozač smjesti, sjedalo se vraća u početni položaj. Kao i u limuzinskoj izvedbi, poleđine prednjih sjedala izrađene su tehnologijom Cover Carving. Riječ je o polutvrdoj školjki koja je istodobno otporna, mekana i lagana. Ta inovacija dizajnerima daje više slobode i donosi pogodnosti u pogledu kvalitete, prostranosti (+ 3 cm u visini koljena straga) i težine (- 1 kg u odnosu na uobičajene plastične školjke).

Renaultov veliki karavan nudi široku paletu benzinskih i dizelskih motora spojivih s mjenjačem EDC kao i limuzinska izvedba modela. Svi su motori rezultat Renaultove stručnosti u proizvodnji motora stečene u bespoštednom svijetu automobilističkog sporta, prije svega Formuli 1. Motori Talismana Grandtour odlikuju se najnovijim tehnologijama, kao što su izravno ubrizgavanje goriva i čelični klipovi. I benzinski i sva tri dizelska motora ispunjavaju normu Euro 6 i pokrivaju najrazličitije potrebe europskih kupaca.





ENERGY dCi 110: 110 KS i 260 Nm okretnog momenta dostupnog od 1750 o/min
Uz potrošnju goriva od samo 3,7 l/100 km i emisije CO2 od 95 g/km, ovaj motor najštedljiviji je u klasi. Najveća brzina od 185 km/h (na stazama) dokaz je da taj motor nije samo štedljiv, već je sposoban i za više brzine.


ENERGY dCi 130: 130 KS i 320 Nm okretnog momenta dostupnog od 1750 o/min
Na raspolaganju je sa šesterobrzinskim ručnim mjenjačem ili šesterobrzinskim automatskim mjenjačem EDC s dvostrukom spojkom. Mješovita potrošnja goriva iznosi samo 4,0 l/100 km, a emisije CO2 106 g/km.


ENERGY dCi 160 EDC Twin Turbo: 160 KS i 380 Nm okretnog momenta dostupnog od 1750 o/min
U ovaj dizelski motor ugrađena je Renaultova tehnologija dvostrukog turbopunjača. Taj je motor sparen sa šesterobrzinskim automatskim mjenjačem EDC s dvostrukom spojkom. S tom kombinacijom motora i mjenjača  može se pohvaliti dobrom razinom vozačkih užitaka i ekonomičnosti na tržištu. Ubrzanje od 80 do 120 km/h postiže za 8,7 sekundi, a potrošnja goriva iznosi 4,5 l/100 km uz emisije CO2 od 117 g/km. 


ENERGY TCe 150 EDC: 150 KS i 220 Nm okretnog momenta dostupnog od 1750 o/min
Snagu prenosi isključivo putem sedmerobrzinskog automatskog mjenjača EDC s dvostrukom spojkom, od 0 do 100 km/h ubrzava za 9,9 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 209 km/h (na stazama). Njegova mješovita potrošnja prema ciklusu NEDC iznosi 5,8 l/100 km, a emisije CO2 132 g/km.


ENERGY TCe 200 EDC: 200 KS i 260 Nm okretnog momenta dostupnog od 1750 o/min
Ovaj benzinski motor daje mu sportsku notu i snažna međuubrzanja. Dinamične vozne osobine potvrđuje i vrijeme ubrzanja od 0 do 100 km/h za 7,9 sekundi. Pritom potrošnja goriva iznosi samo 5,8 l/100 km, a emisije CO2 132 g/km. Taj je motor ukonponiran sa sedmerobrzinskim automatskim mjenjačem EDC s dvostrukom spojkom.

Povrh testnog programa limuzinske izvedbe, TALISMAN Grandtour prošao je dodatnih 250.000 km testiranja, koji su u pogledu trošenja materijala odgovarali 750.000 km vožnje u stvarnim uvjetima. 

Ti su testovi osmišljeni kao simulacija starenja vozila nakon više godina intenzivne uporabe. Provode se u sklopu testiranja na cesti u ekstremnim voznim i klimatskim uvjetima, na postojećim cestama i testnim stazama Alijanse Renault-Nissan.