Pouzdanost hybridnih modela, dva motora, jedan provjereni s unutarnjim izgaranjem a drugi rotor koji slovi kao najpouzdaniji mehanički sklop na svijetu

Opće je prihvaćeno što je više elektronike i pogonski sklop izvedbom kompleksniji, to je prije moguće da će nešto otkazati poslušnost i ostaviti vlasnika vozila na cjedilu. Po tome bi hibridi zaista morali biti nepouzdani, jer dolaze s čak dva pogonska motora, više elektronike od električnog automobila, baterijom i generatorom. 



Elektronika je uvijek bila boljka u automobilima i krivac za najčešće kvarove, no danas se koriste računalni softveri koji se nadograđuju kao vaši pametni telefoni ili računala, skidanjem potrebnih zakrpa i njihovim instaliranjem. Stoga možemo zaboraviti na raskopavanje automobila kako bi se došlog do nekog releja. Softveri koji upravljaju radom hibridnog sustava dovedeni su do savršenstva tokom godina razvoja ovih vozila, a samo npr. Toyota ima tradiciju dulju od 17 godina u stvaranju hibrida i njihovog sustava upravljanja.


Dva motora, jedan je obično provjereni s unutarnjim izgaranjem, kojeg može servisirati svaki ovlašteni serviser a drugi je elektromotor s jednim pokretnim dijelom (rotorom), koji inače slovi kao najpouzdaniji mehanički sklop na svijetu. Dakle dokazana platforma pouzdanog i jednostavnog za održavanje benzinskog motora, pri tome koji radi prema Atkinsonovom ciklusu, uparena je sa sustavom električnog pogona zatvorenog kruga koji osigurava vlastiti izvor električne energije – preko ugrađenog manjeg elektromotora/generatora kojeg pogoni benzinski motor, ili se obnavlja regenerativnim kočenjem.


S druge strane, baterija dolazi s jamstvom od 10 godina, odnosno najčešće za čitav vijek posjedovanja automobila te nije predviđena zamjena baterije u tom periodu. Najčešće se radi o nikal-metal-hidridnim baterijama, a mogu se pronaći i litij-ionske baterije, veći sklopovi istih baterija koje inače koristite u svojim prijenosnim računalima ili mobitelima.


Sve navedeno znači da hibrid, iako konstrukcijom kompliciraniji od standardnog automobila s benzinskim ili dizelskim motorom, osigurava daleko veću pouzdanost zbog uštede vlastitog benzinskog motora kroz dugoročni period zbog korištenja električnog pogona pri brzinama do 80-130 km/h. Pretočeno u realne brojke, već godinama zaredom prema različitim istraživanjima pouzdanosti, upravo je Toyota Prius najpouzdaniji model među svim segmentima automobila na tržištu, a jedno od takvih najpoznatijih istraživanja je njemački TÜV.


Ako ste se također zapitali, zašto mnogobrojne taksi tvrtke u Europi koriste Toyotine hibride, odgovorit će vam – upravo zbog pouzdanosti, što je ispred potrošnje goriva, a znamo da su mnogi od takvih primjeraka odradili i više od 400.000 kilometara bez kvara.