Vozili smo, Kia Sportage 2016., 1,7 diesel 115 PS ručni mjenjač i Kia Sportage 2015., 2,0 diesel 185 PS aut. mjenjač, test

Kia Sportage 2016. godina

U tržišnom globalnom udjelu Kia grabi krupnim koracima. Sedmogodišnja garancija bez malih slova pokazala se marketinški isplativom bez obzira na obavezu redovnog godišnjeg servisiranja isključivo u Kia ovlaštenim servisima naravno i po tamo utvrđenim cijenama. Sedam godina ili 150.000 km, od toga prve tri s neograničenom kilometražom i niža cijena veliki su mamac za buduće kupce.


Kia Sportage 2015. godina

Promjena ulja, koja se u npr. Neostaru - servisu za sva motorna vozila, plaća 375,00 kuna u Kia ovlaštenim servisima s vizualnim pregledom dostiže i do 1700,00 kuna. Ali dobro, svakom je to jasno pa na to ne treba trošiti tintu. Novi model ne razlikuje se bitno od prethodnog. Nije to niti potrebno jer su dimenzije od 4480 m dužine, 1850 m širine i 1630 m visine sasvim dovoljne da se osjećate ugodno da ništa ne fali a da veličina ne predstavlja opterećenje. U samoj vožnji bitne razlike u odnosu na prethodni model nema. Kia vozi dobro osobito pri pogonu na sva četiri kotača. Tu nema premišljanja na koji kotač treba poslati snagu kao npr. kod Mazde CX 5. Sve se odvija harmonično i tečno.


Svakako bi bilo dobro odabrati snažniju izvedenicu jer motor od 115 konjskih snaga na težinu od 1500-1600 kg ovisno o opremi i pogonu nije dovoljan bez obzira na momenat koji se ostvaruje vrlo nisko. Brzi udarac na papučicu gasa kod modela od 115 PS ne rezultira ničim jer motor na to ostaje ravnodušan. Dobar omjer snage i težine je 1 : 100. Odnosno 1 konjska snaga na 100 kilograma težine vozila, kao početna pozicija. Na taj način vozilo je dinamično s osjećajem lakoće kretanja. Sve, ispod tog omjera, stjeće se dojam da nosite automobil na svojim leđima i pokušavate mu pomoći gurajući ga naprijed. Dugogodišnje takvo stanje pretvara se u mučenje. Vozač polako gubi volju, vožnja mu postaje teška a duža putovanja izbjegava. Kada je u pitanju odluka potrošiti li malo više novaca na dodatnu opremu, koja se u većini slučajeva niti ne koristi ili na odgovarajući broj konjskih snaga, koji se koriste neprekidno, dobro bi bilo odabrati ovo drugo.

Zato Kia Sportage 1,7 diesel 115 PS ručni mjenjač - ne.
A Kia Sportage 2,0  diesel 185 PS aut. mjenjač - da.


Motor od 188 PS pri naglom dodavanju gasa kreće bez zastoja ili turbo rupe i lijepo vuče. Automatski mjenjač lijepo reda brzine a lupanje na grabama je podnošljivo. Ležanje u brzim zavojima nije ništa spektakularno. Osjeti se masa, dakle tu ostaje još prostora za daljnji napredak u budućim novim modelima. Unutrašnjost novog modela Sportage iskopirana je iz većeg Sorenta i tu je napredak vidljiv u odnosu na stari model koji je najveće kritike dobivao upravo na račun svoje loše unutrašnjosti i jeftine, loše dizajnirane plastike. Sada to izgleda puno bolje. Po kvaliteti može se reći da bi to bilo nešto oko ocjene tri. Srednje je to ugodna plastika na dodir i postoji još mogućnosti za poboljšanje. Sjedi se poprilično nisko. To je jedan komercijalni automobil koji ne ostavlja vozača bez daha ali će vjerojatno, uz garanciju od sedam godina dobro služiti svog budućeg vlasnika. Njemačka istraživanja kvalitete motornih vozila svrstala su Kiu pri dno liste. Ispred Kie mjesta su zauzeli svi Francuzi, Nijemci i Japanci.


Novi Kia Sportage ima u odnosu na prethodnika precizniji ovjes, koji pruža bolji kontakt s podlogom i tako doprinosi boljoj udobnosti vožnje. Dizelski motori sa 188 konjskih snaga su dobri, relativno male potrošnje, 6-stupanjski ručni mjenjač također. Čini se kao da ručica mjenjača klizi sama. Kia počinje s cijenom od 166 000 kuna pa uz jače motore, bolju opremu, i pogon na sva četiri kotača dogura do 320 000 kuna.







Korporacija Kia Motors osnovana je 1944. godine i najstariji je korejski automobilski proizvođač. Kao dio poslovne grupacije Hyundai-Kia Automotive Group KMC namjerava postati jedna od vodećih automobilskih marki. Kia godišnje proda više od 2,1 milijuna vozila koje proizvode u 13 tvornica u osam zemalja svijeta. Kroz svoju prodajno-servisnu mrežu, vozila prodaju u 172 zemlje svijeta. Danas zapošljava više od 44.000 ljudi i ima godišnje uprihode preko 20 milijardi američkih dolara. Glavni je sponzor Otvorenog prvenstva Australije u tenisu (Australian Open) i službeni automobilski partner svjetske nogometne organizacije FIFA.