Audi SUV SQ7, 4,8 sekundi do sto je rezultat nedostižan i za mnoge sportske automobile


Električni kompresor se zavrti do 70.000 o/min za samo 250 milisekundi, čime se osigurava stalno ubrzanje bez pojave "turbo rupe", što omogućuje sprint od 0 do 100 km/h za samo 4,8 sekundi, a to je podatak na kojem će mu pozavidjeti i mnogi sportski automobili. 



Nema smisla previše okolišati kad je novi Audi SQ7 u pitanju, pa je bolje odmah reći, 70 000 o/min u samo 250 milisekundi, a sve zahvaljujući naponu od 48 V. Ti podaci govore sami za sebe pogotovo kad je riječ o brojkama koje se uobičajeno ne povezuju sa SUV modelima. 


Broj 48 — koji na prvi pogled ne izgleda osobito važan, zapravo je presudan. Audi je prošle godine predstavio ovo napredno rješenje koje je bilo ugrađeno u konceptni Audi RS5 TDI, a riječ je o pomoćnoj električnoj mreži koja radi na 48 volti. Iako vam to može zvučati kao lekcija iz fizike, zapravo govorimo o ključnoj razlici kada je riječ o električnim uredajima u automobilu. Pojednostavljeno, s višim naponom moguće je pogoniti više električnih uređaja, što je posebno važno za uređaje s većom potrošnjom energije. 


Audi SQ7 prvi je serijski model u kojem je ugrađena ova revolucionarna tehnologija, a u usporedbi sa standardnim 12-voltnim sustavom ovo se rješenje ponajprije koristi za pogon električnog kompresora koji zajedno s dva konvencionalna turbokompresora podiže performanse 4.0 litarskog V8 TDI motora. Budući da se tlak u kompresoru generira isključivo električnim putem, odnosno ne ovisi o količini ispušnih plinova iz motora, moguće su odlične performanse motora i pri niskim okretajima motora, odnosno već iz mjesta. Za manje od 250 milisekundi kompresor se zavrti na 70.000 okretaja puneći cilindre zrakom. 


Rezultat? Sirova snaga koja se oslobađa na svaki dodir papučice gasa bez "turbo rupe". "Ovo je prvi slučaj ugradnje električno pogonjenog kompresora u nekom serijskom automobilu kojim Audi još jednom dokazuje obećanje Napretka kroz tehniku", ističe dr. Stefan Knirsch, član Uprave AUDI AG-a zadužen za tehnički razvoj. 


Osim električnog kompresora, impresivnim atletskim mogućnostima Audija SQ7 TDI zaslužan je i nevjerojatni okreni moment od 900 Nm te snaga od 320 kW uz čiju pomoć sprint od 0 do 100 km/h traje samo 4,8 sekundi, što je rezultat nedostižan i za mnoge sportske automobile. 


Za prijenos golemog okretnog momenta na sve kotače zadužen je unaprijedeni automatski 8-brzinski tiptronic mjenjač čije su promjene stupnjeva prijenosa nevjerojatno brze, što je još jedan element u mozaiku dobrih performansi. Zahvaljujući električnom kompresoru, snaga je dostupna u cijelom području broja okretaja dok je potrošnja vrlo niska i iznosi tek 7,2 L/100 km. Veliku zaslug u za to ima i sustavna upotreba tehnologije lake gradnje, čime je postignuta razmjerno mala masa vozila. 


Inovativni električni sustav ne pokazuje svoje dobre strane samo kod motora već pomaže i većoj udobnosti. Revolucionarna aktivna elektromehanička stabitizacija (eAWS) je još jedno tajno oružje koje povećava udobnost vožnje na neravnoj površini. Osim veće udobnosti, sustav sprječava jače naginjanje vozila u zavojima kada je mjenjač u sportskom režimu vožnje. Rezultat je utegnuto, sportsko upravljanje gdje je tendencija podupravtjanja znatno smanjena. 


Ovo se na cesti manifestira većim mogućnostima bočnog ubrzanja, odnosno bržim prolascima kroz zavoje, što može biti dodatno naglašeno uz pomoć opcijskog sportskog diferencijala. Novi Audi SQ7 ima još jednu tehničku pikanteriju koja je prvi put ugrađena u neki od Q7 modela, a riječje o varijabilnoj raspodjeli okretnog momenta izmedu kotača na stražnjoj osovini, što omogućuje savršen prolazak kroz zavoje. Opcijski sustav upravljanja svim kotačima podiže dinamiku vožnje na dodatnu razinu, a sustav zakreće stražnje kotače do pet stupnjeva suprotno od zakreta prednjih kotača na manjim brzinama, odnosno u istom smjeru na većim brzinama. 


Bez obzira na to govorimo li o sportskoj vožnji, laganom krstarenju po gradu ili vožnji po autocesti, Audi SQ7 TDI to radi na izniman način zahvaljujući najmodernijim sustavima poput električnog kompresora, performansama koje ostavijaju bez daha, najvišoj razini komfora, naprednim sustavima pomoći vozaču te sofisticiranim rješenjima u unutrašnjosti. Neka od dobrodošlih rješenja su i armatura presvučena kožom s kontrastnim prošivom, strop presvučen alcanatarom, Sport Plus sjedala te luksuzni tepisi. 


Nemoguće je ne uočiti sportski DNK Audija SQ7 dodatno Istaknut S oznakom na frame rešetki, diskretnim V8 oznakama na bokovima i aluminijskim kućištima bočnih retrovizora. Kao i kod svih S modela, i ovdje ispušni sustav završava s četiri kromirane te u ovom slučaju i pravokutne ispušne cijevi.