Audi E-tron Quattro, najveći solarni panel koji je ikad ugrađen na krov nekog automobila

Izgled modela Audi e-tron quattro koncept plod je bliske suradnje dizajnera i stručnjaka za aerodinamiku u zračnom tunelu. Rezultat? Istinski prepoznatljiv dizajnerski izričaj kojim se spajaju dinamičnost i učinkovitost i svodi na samo jednu brojku — koeficijent otpora zraka od samo 0,25, što je do sada nedosegnuta vrijednost u svijetu SUV modela. 



U snažnom izrazu quattro genetskog koda tog modela elegantne i mišičave linije svijaju se preko istaknutih proširenja iznad kotača. Naglašena zaobljenja koja spajaju ramena i stakleni krov rezultiraju produljenom siluetom te je dobiven izgled koji je jednako i sportski i elegantan. Kako bi se smanjio otpor zraka, kvake za otvaranje vrata potpuno su uklopljene u karoseriju, a kad se vozač primakne vozilu automatski se osvijetle i podignu. 


Oblik slijedi funkciju, funkcija oblik: Očitost ove zatvorene petlje vidljiva je u smještaju senzora ugrađenih u donjem dijelu singleframe rešetke. Ovdje se nalazi većina senzora koje rabe različiti sustavi za pomoć vozaču, uključujući i one za pilotiranu vožnju. Ispod njih su otvori kroz koje se uvodi zrak kojim se regulira temperatura pogonskih komponenti, a on se također koristi i za klimatizaciju kabine. Umjesto da se nakon prolaska kroz motorni prostor usmjerava ispod vozila, zrak se ispušta prema gore kroz elektronski upravljane usmjerivače na poklopcu motora. Na taj način izbjegava se turbulencija ispod vozila, odnosno smanjuju otpori strujanja zraka, što opet rezultira povećanjem dosega. Najveći solarni panel koji je ikad ugrađen na krov nekog automobila dodatna je pomoć energetskoj bilanci studije Audi e-tron quattro. 


Pri brzinama većim od 80 km/h stražnji se dio bočnih pragova pomiče prema van za dodatnih 50 mm kako bi se popravilo strujanje oko stražnjih kotača. Bočni retrovizori zamijenjeni su malim kamerama koje je moguće uvući i izvući, a njihova se slika projicira na OLED monitore unutar vozila. Osim što smanjuje otpor zraka, to rješenje otklanja mogućnost da se neko vozilo nađe u "mrtvom kutu" straga te također ne zaklanja pogled vozaču. Traka LED svjetala proteže se cijelim stražnjim krajem naglašavajući širinu automobila i podijeljena je u dvije cjeline. U svakom dijelu nalazi se devet vertikatno postavljenih OLED jedinica koje čine stražnja svjetla. Elektronički podesivi difuzor i krovni spojler se pri većim brzinama produžuju za 80, odnosno 100 mm, čime se smanjuje turbulencija iza automobila odnosno poboljšava aerodinamika. 


Zahvaljujući utegnutim linijama i snažnim površinama te integraciji kontrolnih i upravljačkih uređaja u arhitekturu kokpita, unutrašnjost Audija e-tron Quattro koncept je svijetla i prozračna. Budući da zbog električnog pogona nema kardanskog središnjeg tunela, bilo je moguće oblikovati središnju konzolu tako da izgleda kao da lebdi. Dodatna prednost su i pretinci za odlaganje te mogućnosti povezivanja. OLED tehnologija omogućuje potpunu iskorištenost površine informacijskih ekrana, a mogućnost davanja naredbi glasom ili kretnjama u određenim situacijama čine upravljanje još jednostavnijim. Sportska ali istodobno i udobna prednja sjedala osiguravaju izvrsnu potporu tijelu u zavojima. Osim toga, novi sustav za klimatizaciju integriran je u naslone sjedala i kroz perforacije na vanjskoj površini klimatizira stražnji dio automobila


Glavna svjetla koncepta Audi e-tron quattro koriste lasersku tehnologiju, a ispod glavnih svjetala ugrađeno je još pet rasvjetnih tijela izvedenih uz pomoć inovativne OLED tehnologije. OLED diode emitiraju homogeno svjetlo koje ne pravi sjenu pa mu ne trebaju reflektori, usmjerivači svjetla i slične optičke komponente, zbog čega je OLED iznimno učinkovit i lagan. Kao prvi proizvođač koji koristi Matrix laser OLED tehnologiju u svjetlima automobila, Audi još jednom osvjetljava put u budućnost.