Audi Q7 e - tron, hibrid 3.0 TDI quattro


S modelom Q7 e‑tron quattro, Audi predstavlja prvi plug-in hibridni model sa šest cilindričnim TDI motorom i quattro pogonom. Ovaj SUV postavlja nove standarde zahvaljujući snazi sustava od 275 kW (373 KS) i okretnom momentu sustava od 700 Nm: od 0 do 100 km/h ubrzava za 6,0 sekundi i u novom Europskom ciklusu vožnje (NEDC) prosječno troši 1,7 litara goriva na 100 km, što je najbolja vrijednost u segmentu. 

Audi Q7 e-tron je jednako sportski koliko i udoban, te je u isto vrijeme posebno učinkovit. U potpuno električnom režimu rada, ima doseg od 56 kilometara uz nultu emisiju ispušnih plinova. Ovaj plug-in hibrid na cestu donosi najbolje od oba svijeta. Model Q7 e‑tron 3.0 TDI quattro kombinira prednosti motora s unutrašnjim sagorijevanjem s prednostima električkog pogona i u ovom polju postavlja nove standarde.


Sportska snaga i niska potrošnja

Plug-in hibridni pogon u modelu Audi Q7 e‑tron quattro osigurava puno snage u bilo kojoj situaciji. Ugrađeni 3.0 TDI dizelski i električki motor zajedno proizvode kombiniranu snagu sustava od 275 kW (373 KS) i 700 Nm okretnog momenta. Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje samo 6,0 sekundi, a maksimalna brzina je 225 km/h. Zahvaljujući spremniku goriva od 75 litara, ukupni doseg s jednim punjenjem je 1.400 kilometara. Prednosti plug-in hibrida: dok automobili s klasičnim pogonom tijekom kočenja nepovratno gube energiju, Q7 e-tron quattro je obnavlja. Drugim riječima, tijekom kočenja kinetičku energiju pretvara u električnu, koju može kasnije koristiti tijekom ubrzavanja.

Prednost punjive baterije je u tome što u velikoj mjeri zadovoljava potrebe dnevne mobilnosti. U potpuno električnom načinu vožnje s maksimalnom snagom od 94 kW, vlasnici mogu prijeći do 56 kilometara uz nultu emisiju ispušnih plinova.

Audi Q7 e‑tron quattro također postavlja standarde potrošnje: prema ECE standardu za plug-in hibride, troši samo 1,7 litara dizelskog goriva na 100 kilometara. To odgovara emisijama od 46 grama CO2 po kilometru.

S integriranom toplinskom pumpom, sustav upravljanja toplinom koristi otpadnu toplinu električkih komponenata i specijalno je razvijen za ovaj SUV. Audi je prvi proizvođač u svijetu koji koristi ovu tehnologiju u proizvodnji plug-in hibrida.


Putovati u luksuzu


Audi Q7 e‑tron quattro nudi najprostraniju unutrašnjost u svom segmentu i može se prilagoditi s raznim značajkama udobnosti i praktičnosti luksuzne klase. Zaslon i koncept rukovanja također postavljaju standarde. Standardni Audi virtualni kokpit i MMI sustav u potpunosti su razvijeni od početka. Njihovo upravljanje je jednostavno i uključuje inteligentnu logiku.

U ovom je modelu , standardni MMI navigacijski sustav plus, koji uključuje Audi connect internetski modul, djeluje zajedno s hibridnim sustavom upravljanja. Navigacijski podaci i prometne informacije u stvarnom vremenu mogu se prije kretanja na put koristiti za izračunavanje učinkovite hibridne strategije za najbolju rutu do odredišta. Na putu, pomoć u predviđanju učinkovitosti pomaže vozaču uštedjeti gorivo. Ona generira detaljni prikaz rute do tri kilometra ispred i koristi vizualne preporuke za puštanje papučice gasa kada je to preporučljivo. U isto vrijeme, aktivna papučica gasa šalje impuls u stopalo vozača. Ovaj novi sustav pomoći još je jedna pionirska tehnologija iz Audija.

3.0 TDI, jako učinkoviti V6 dizelski motor zadnje generacije, isporučuje 190 kW (258 KS) i 600 Nm okretnog momenta.

Električki motor razvija 94 kW snage i 350 Nm okretnog momenta. Zajedno sa spojkom, integriran je u osam stupanjski tiptronic mjenjač. Ovaj automatski mjenjač može se pohvaliti visokom učinkovitosti i malom masom. Tijekom brzih ulazaka u zavoje, quattro stalni pogon na sve kotače usko surađuje s prema kotačima selektivnom kontrolom okretnog momenta, inteligentnom softverskom značajkom. Ona malo koči unutrašnje kotače, čime se dodatno unaprjeđuje agilnost i stabilnost automobila.


Doseg od 56 kilometara u električkom načinu vožnje: najbolja vrijednost u segmentu

Litij-ionska baterija sastoji se od 168 prizmatičnih ćelija i hlađena je tekućinom. Uz kapacitet od 17,3 kWh, u NEDC ciklusu vožnje omogućuje doseg do 56 kilometara - kao i potrošnja goriva, ovo je još jedan rekord u segmentu. Ukupni doseg s TDI motorom je 1.400 kilometara.

Nova multi-stupanjska tehnologija punjenja omogućuje punjenje sa snagom od 7,2 kW. Potpuno punjenje baterije iz industrijske utičnice time traje kraće od dva i pol sata. Audi također nudi paket specijalnih e-tron usluga, od prebacivanja na zelenu električku energiju (Audi Energy) do "Audi Charge&Fuel Card". S e-tron uslugama u Audi connect portfelju, vozači mogu koristiti svoje pametne telefone za kontrolu funkcija kao što su punjenje, te grijanje ili hlađenje unutrašnjosti.


Maksimalna učinkovitost: hibridno upravljanje

Hibridni sustav upravljanja kontrolira radna stanja na inteligentan, fleksibilan i jako učinkovit način. Vozač može birati između četiri načina rada. "EV" način rada prioritet stavlja na električki način vožnje, dok u "hibridnom" načinu vožnje, odabir vrste pogona provodi hibridni sustav upravljanja. Puni bateriju u režimu "punjenja", a u režimu "štednje baterije" štedi dostupnu električku energiju za kasniju uporabu.

Ovisno o situaciji u vožnji, SUV može povećati snagu, voziti se konstantnom brzinom i obnavljati kinetičku energiju. Tijekom svakodnevne vožnje, većina operacija kočenja koristi električki motor, koji onda radi kao generator. Audi Q7 e‑tron quattro u normalnim uvjetima kreće čisto na električki pogon. Prilikom prebacivanja u hibridni način vožnje i za naglo povećanje snage, vozač treba pritisnuti aktivnu papučicu gasa (još jedna Audijeva inovacija) dalje od određene točke otpora. Položaj ove točke ovisi o stanju napunjenosti baterije.


Prvi na svijetu: toplinska pumpa

Jedna bitna komponenta učinkovitosti je specijalno razvijeni sustav upravljanja toplinom s toplinskom pumpom. To omogućuje da otpadna toplina iz komponenata električkog pogona bude dostupna u unutrašnjosti modela Q7 e-tron quattro. Ovaj sustav brzo i učinkovito grije i hladi unutrašnjost. U isto vrijeme, činjenica da koristi tako malo energije značajno povećava doseg samo s električkim pogonom u odnosu na konvencionalni električki sustav grijanja. Audi je prvi proizvođač u svijetu koji koristi ovu tehnologiju u proizvodnji plug-in hibrida i time postavlja nove standarde u polju udobnosti u unutrašnjosti i učinkovitosti klima uređaja.

Svjetsku premijeru u nekom dizelskom motoru doživjeli su aktivni nosači motora. Uz uporabu elektro-magnetskih namota za aktiviranje oscilacija za induciranje fazno pomaknutih protu-oscilacija, ovo rješenje uvelike uklanjaju vibracije. Nosači motora su uvijek aktivni kada je upaljen motor s unutrašnjim sagorijevanjem.




Specifični detalji: dizajn

S 5,05 metara dužine, kombinira moćan, mišićav dizajn s elegantnom pozadinom. Uočljivo isticanje kotača i rubova preko kotača - "quattro izbočina" - jasno ilustrira Audijeve gene. Vrata prtljažnika omotana su oko strmo postavljenih D nosača - tipičnog detalja Q modela ove marke. Hibridni modeli uključuju specijalni dizajn oblikovane Singleframe rešetke, otvora za zrak, te 19 i 20 inčne naplatke. Kupci također mogu naručiti osvjetljene pragove vrata s e-tron logotipom.


Elegancija i kvaliteta: unutrašnjost

Audi Q7 e‑tron quattro nudi najprostraniju unutrašnjost u segmentu. Stražnja sjedala imaju podesive naslone sjedala i mogu se po želji pomicati naprijed i nazad. Litij-ionska baterija zauzima malo prostora. Kapacitet prtljažnika je 650 litara i može se proširiti na maksimalnih 1.835 litara. Električki upravljiva vrata prtljažnika dio su standardne opreme, a kao opcija nudi se kontrola pokretom.

Unutrašnji dizajnerski elementi kao što je obuhvaćajući dugački luk oko vozača i suvozača, dekorativni umetci i red ventilacijskih otvora naglašavaju veliku širinu unutrašnjosti. Dvodijelne površine dekorativnih umetaka omogućuju mnoge individualne kombinacije, dok ponuda presvlaka odgovara luksuznoj klasi. Kvaliteta izrade je na očekivano visokoj razini.

Audi connect sustav, koji je također dio serijske opreme, spaja Q7 e‑tron quattro na Internet preko brzog LTE standarda. Uz pomoć Audi MMI connect aplikacije, pametni telefon može se koristiti za daljinsku kontrolu punjenja, te grijanja ili hlađenja unutrašnjosti, prikaz statusa napunjenosti baterije i podataka o prošlim putovanjima. Putnici mogu surfati webom i slati e-mail poruke preko njihovih mobilnih uređaja koristeći Wi-Fi hotspot. Značajke koje su pravi primjer inovacija ove marke su Audi tablet za stražnji sustav zabave, audio sustav tvrtke Bang & Olufsen ili Bose s 3D zvukom i Audi phone box, koja služi za lako spajanje mobilnog telefona s automobilom i njegovo bežično punjenje induktivnim putem.


Udobnost i sigurnost: sustavi pomoći vozaču

Audi Q7 e‑tron quattro također postavlja standarde u sustavima pomoći vozaču. Osim pomoći za predviđanje učinkovitosti, drugi korisni sustavi za svakodnevnu vožnju uključuju pomoć u izbjegavanju sudara, pomoć u zavoju, stražnji sustav detekcije poprečnog prometa i pomoć pri manevriranju prikolicom. Prilagodljivi tempomat, uključujući pomoć u slučaju prometnih zastoja, preuzima kočenje, ubrzavanje i upravljanje na dobro asfaltiranim cestama pri brzinama do 65 km/h, dokle god se promet sporo kreće.