SUV modeli preuzeli dominaciju u rastu prodaje automobila

Rezultati porasta prodaje SUV vozila za 24 posto u prošloj 2015., godini govore tome u prilog. Dugogodišnja dominacija prodaje malih gradskih i kompaktnih modela dosegla je svoj vrhunac. S razvojem tehnologije benzinskih i diesel motora koji sada i velikim vozilima omogućuju malu potrošnju kao i neki drugi elementi iznjedrili su SUV u prvi plan rasta prodaje vozila.


Ukupno 3,2 milijuna prodatih SUV vozila na Europskom tržištu značajno okreće proizvodnju mnogih brendova u tom smjeru. Ford je najavio pet novih modela SUVa u naredne dvije godine. Rast prodaje u Europskim zemljama poput Portugala, Španjolske, Danske, Grčke pa i Hrvatske zabilježen je od čak 40 posto. Naravno, manja tržišta bilježe i veći rast u postocima.

Povišeno sjedenje i dobar pregled prometa ispred sebe, prostrana unutrašnjost koja donosi luksuz premium limuzina, udobno krstarenje autoputom, mogućnost vožnje izvan asfaltnih puteva, praktičnost karoserije poput karavana sve su to odlike koje potiču ljude na kupnju SUV vozila. 
Manja pokretljivost, teško provlačenje kroz gradsku vrevu, otežano parkiranje, loše ležanje u brzim zavojima, veliki troškovi održavanja, velika težina i masa neke su od negativnih karakteristika terenaca.

Najprodavaniji su mali kompaktni SUV modeli na čelu s Renault Capturom. Slijedi ga Nissan Qashqai a potom slijede Opel Mokka, Peugeot i Volkswagen. Najprodavaniji brend je Nissan s prodanih 376 000 primjeraka. Prošle je godine u Europi ukupno registrirano 14,2 milijuna novih automobila čime je ostvaren rast od 9 posto u odnosu na prethodnu 2014., godinu. Najprodavanija marka bila je Volkswagen zatim Ford pa Renault i Opel. Zadnja dva ostala su ispod magičnog broja od jedan milijun prodatih automobila u jednoj godini.

Nema nikakve sumnje da će se trend rasta ovog najbrže rastućeg segmenta prodaje automobilske industrije nastaviti i u sljedećim nerecesijskim godinama. Bez obzira na visoku prodajnu cijenu terenci su definitivno hit jer su ljudi u njima prepoznali nešto novo i drugačije u odnosu na konvencionalan i isti automobil kakav se proizvodi već više od sto godina.




Rezultati prodaje po kategorijama:

Mali SUV:

1) Renault Captur
2) Opel Mokka
3) Peugeot 2008
UKUPNO 1,20 MILIJUNA +38%

Kompaktni SUV:

1) Nissan Qashqai
2) Volkswagen Tiguan
3)Kia Sportage
UKUPNO 1,28 MILIJUNA +8% 

Srednji SUV:

1) Volvo XC60
2) Audi Q5
3) Mitsubishi Oudander
UKUPNO 470 TISUĆA +42% 

Veliki SUV

1) BMW X5
2) Range Rover Sport
3) Volkswagen Touareg
UKUPNO 243 TISUĆE +27%