Pješaci su najranjivija skupina u prometu, svaki drugi poginuli stariji od 65 godina

Mnoge je zgrozilo privođenje 66-godišnje pješakinje u Osijeku. I zbilja, nije to bila najljepša scena. Kako bi joj stavio lisice, policajac je ratobornu staricu morao čvršće stisnuti, pa čak i srušiti na pod. Što je bilo dovoljno da se novine raspišu o policijskoj brutalnosti, jer se eto, na nemoćnoj gospođi iz čista mira primijenila sila.




Jačanje represije 

Kao da se usred bijela dana nije prošetala preko ceste na crveno svjetlo, hladno ignorirala policajca koji joj je prišao i na uvid zatražio osobnu iskaznicu te ga još, zapomagajući, nazivala budalom kad ju je ovaj primio za ruku da je zaustavi pri očitoj namjeri da otiđe bez identifikacije. Iako je Općinsko državno odvjetništvo utvrdilo da policajci nisu prekršio zakon, a bolnički pregled pokazao je da gospođa nije pretrpjela baš nikakve ozljede, hajci na policiju nije bilo kraja. Na stranu nezadovoljnika stao je čak i tehnički ministar unutarnjih poslova Ranko Ostojić, koji je utvrdio da si ovakvim postupanjem policija ruši ugled i čak pristao platiti kaznu prekršiteljici... 

Sve skupa tako je otišlo pogrešnim smjerom a da se nije pokušalo objasniti policijsko postupanje. Za koje, naime, postoje dobri razlozi i nipošto se ne može reći da su rezultat hira nervoznog službenika. Iza svega se, naime, krije plansko postupanje policije koja je rezultat tragične statistike. Na području osječko-baranjske policijske uprave, naime, u prvih jedanaest mjeseci 2015. zabilježen je porast pogibija u prometu za nevjerojatnih 161,5 posto, čemu posebno pridonosi nepažnja pješaka...

Da je vrag odnio šalu shvatili su još početkom listopada, kad je Berislav Horvatić, načelnik Odjela za sigurnost cestovnog prometa PU osječko-baranjske, sazvao konferenciju za novinare. Tada je otvoreno najavio da će pooštriti postupanje s obzirom na to da je u prvih devet mjeseci na njihovu području poginulo čak 30 ljudi, čak 17 više nego u cijeloj 2014. Usput je rečeno i da se više neće izdavati upozorenja, kojih je od početka godine bilo ispisano čak 26.382, kao i da će posebna pažnja usmjeriti na pješake. 

Razlog? Među 30 poginulih našlo se čak 6 pješaka, a znakovito njih pet je bilo starije od 61 godine. Znači, policija je jačanjem represije odlučila spašavati, a ne zagorčavati živote građanima. I to prvenstveno starijima, koji su već godinama najranjivija skupina. Da je tako pokazuje i statistika na državnoj razini. 


Pojačan nadzor starijih

Bilten o sigurnosti prometa na cestama, koji godišnje izdaje MUP, otkriva da je od 980 smrtno stradalih pješaka u razdoblju od 2005. do 2014. njih čak 474 ili 48 posto bilo starije od 65 godina. Odnosno, svaki drugi poginuli...

A kad im se pridoda skupina od 55 do 65 godina sa 138 smrtno stradalih (14,1%), dolazi se do toga da su dva od tri poginula pješaka starije srednje ili pak popularno zvane treće životne dobi. Što, pak, pokazuje da su slabiji vid i pokretljivost, ali često i tvrdoglavost starijih ljudi izvrsne predispozicije za prometnu tragediju. 

S druge strane, statistika potpuno ruši općeprihvaćenu sliku o djeci kao najranjivijoj skupini pješaka. U istom razdoblju od 2005. do 2014., naime, stradao je 81 maloljetni pješak. To je, jasno, zastrašujuća tragedija, no u ukupnom broju poginulih malodobni pješaci čine 8,2 posto. Stariji pješaci tako opravdano zaslužuju pojačan nadzor, a to što je gospođa nakon općeg neposluha, pa i vrijeđanja policajca završila u lisicama, složit ćete se, ipak je bolje nego daje završila na groblju...

izvor: Jutarnji List






Pedestrians are the most vulnerable group of road users, every other died more than 65 years...