Autonomno parkiranje, pomoć vozaču u obavljanju svakodnevnih poslova

Budućnost autonomne vožnje sve je bliža, dok je autonomno parkiranje još bliže, a Volkswagen donosi svoje viđenje. Proizvođač iz Wolfsburga koji je nedavno proglašen i najinovativnijim koncernom u posljednjem desetljeću, predstavio je svoj rad na projektu pod nazivom V-Charge koji čini uspješnu kombinaciju autonomnog parkiranja i sustava punjenja baterija električnog automobila.



 Istraživački projekt pod pokroviteljstvom EU i u kojem sudjeluje šest njemačkih i međunarodnih partnera omogućuje vozaču da se doveze do primjerice glavnog ulaza u neki trgovački centar te napusti vozilo. Potom putem pametnog telefona aktivira sustav autonomnog parkiranja automobila. Tada se vozilu pošalje digitalna karta koja mu pomaže u samonavođenju do praznog parkirnog mjesta. No, najbolje od svega je, da ukoliko je parkiralište opremljeno sustavom induktivnog punjenja baterija automobila, V-Charge će vozilo usmjeriti prema takvim parkirnim mjestima. Nakon što baterije budu napunjene, vozilo će napustiti mjesto za punjenje i otići do običnog parkirnog mjesta kako bi se istim punjačem moglo poslužiti drugo električno vozilo. Kada se vozač sprema napustiti spomenuti trgovački centar, jednostavno putem aplikacije pozove vozilo na mjesto na kojem ga je ostavio, a automobil će se sam tamo i dovesti.


Međutim, postoje još neke prednosti. Primjerice, spremate se na sastanak i naravno, zbog gužve u gradu kasnite, a trebate naći i parkirališno mjesto. Volkswagen je doskočio i tom problemu. Dolaskom pred ulaznu rampu, izlazite iz automobila i V-Charge u tom trenutku preuzima vaš automobil putem mobilne aplikacije. Vozilo u sebi ima ugrađenu digitalnu kartu i kreće u potragu za parkingom, prema gore opisanom postupku, a vi, bez gubljenja vremena na traženje parkinga odlazite na sastanak. Naravno, postavlja se pitanje, kako će vozilo samo izbjegavati, primjerice pješake, bicikliste i druga vozila? Jednostavno, putem kamera i ultrazvučnih senzora koji u konačnici postoje i u današnjim automobilima.


 Tko radi na projektu? Uz Volkswagen koji pruža opremu, sigurnosne i kontrolne module te sustave za praćenje okoline, prepoznavanje objekata i autonomno parkiranje, tu su još i švicarski Savezni institut za tehnologiju (Swiss Federal Institute of Technology), jedan od vodećih instituta po ovom pitanju koji je odgovoran za vizualnu lokalizaciju, planiranje pokreta i kontrolu samog vozila, 3D rekonstrukciju... Zatim, tu su i Tehničko sveučilište iz Braunschweiga (Braunschweig Technical University) koje radi na pitanjima upravljanja parkiralište i komunikacije vozila s okolinom, nezaobilazni Robert Bosch GmbH, koji zahvaljujući svojim iskustvima u ovom području daje tehničku podršku, prvenstveno po pitanju senzora, Sveučilište u Parmi (Parma University) koje radi na prepoznavanju objekata i Sveučilište na Oxfordu (Oxford University) kojima je glavni zadatak detaljno razviti navigacijske karte parkirališta. Impresivna imena koja jamče uspjeh i na ovom području, a vremena kada će automobili misliti i voziti umjesto nas, sve su bliža. 







Autonomous parking, driver assistance in performing daily tasks...