Vjerovati ili ne auto-magazinima kada pišu testove o novim automobilima
Često mi se čini da su auto-magazini a osobito tv auto-emisije u Hrvatskoj a potpuno sam siguran da je ista situacija i u cijeloj regiji, samo produžena ruka reklamnih kampanja svih mogućih automobilskih brendova a to nikako ne bi smjeli biti.
Upravo bi test-novinari kao
test-vozači u tom trenutku trebali biti kompetentni i objektivni pa ljudima tj. budućim kupcima
prenijeti sve pozitivne a osobito negativne, odnosno dobre i sve loše osobine
koje su primijetili kod pojedinih novih modela. Mogu sa sigurnošću tvrditi da puno
njih uopće ne poznaje tematiku o kojoj piše. Postavljeni su od strane urednika
po ko zna kojem kriteriju i ključu. Osobno poznajem neke od njih kojima često u
šali znam spočitnuti, daj šuti kaj se ti u to razmeš. Neki od njih znaju taj posao ali imaju osobne ili redakcijske interese
koje postavljaju ispred objektivnosti.
Često ih direktori marketinga raznih brendova vode po cijelom
svijetu na različite prezentacije novih modela koji se održavaju u najljepšim
krajevima svijeta. Spava se u najluksuznijim hotelima, jede se najbolja hrana, jacuzzi,
masaže… sve ko malo vode na dlanu. Padne i po koji poklončić. A kada se vrate doma
i sjednu za volan npr. novog Audija dlanovi im se znoje. Ali ne od silnog ubrzanja već od misli kako da
napišu ili prešute nešto važno.
Pa testovi
uglavnom izgledaju ovako. Gomila opisivanja onog što su marketinške službe već
obilato raširile po medijima. Širina, visina, dodatna oprema, boja, žmigavci, svijetla…itd.
itd…bljak, bljak, bljak.
A tek
između redaka može se pročitati da npr. prekomjerno vuče nosom prema van jer su
inženjeri postavili motor previše ispred prednje osovine. Takvo ležanje nije
dobro. A onda obično u narednom modelu pomaknu motor prema natrag i postignu pozitivan
balans. Novinari to
primijete ali nedaj bog da to netko napiše. Tek kada nakon sedam godina
određeni model ide u zasluženu mirovinu onda osvanu tekstovi o njihovim manama.
Npr. Prošli
model Grand Cherokee bio je postavljen na šasiju koja se šarafima učvrščivala
pa se naravno kroz određeni period uporabe isto tako i rašarafila pa su Grand
Cherokee plivali po cestama kao pasare na maestralu. Možete si misliti kako su
ležali u zavojima.
Ili Hyundaijev zadnji most se raspada na modelima Genesis Coupe. Naime, njihov diferencijal nije postavljen pravilno u odnosu na elemente zadnje osovine, pa dolazi do naprezanja pojedinih elemenata, te neki mogu i ispasti i oslabiti kompletnu konstrukciju.
Ili Hyundaijev zadnji most se raspada na modelima Genesis Coupe. Naime, njihov diferencijal nije postavljen pravilno u odnosu na elemente zadnje osovine, pa dolazi do naprezanja pojedinih elemenata, te neki mogu i ispasti i oslabiti kompletnu konstrukciju.
Novi
automobili ne koštaju malo i upravo zbog toga kupci imaju pravo znati što na
njima valja ili ne. S jedne strane PR službe se trude prikazati nam ih u
najboljem svijetlu ne birajući sredstva pa bi bilo pošteno da s druge strane
test-vozači otkrivaju njihove nedostatke i samo o tome pišu. Jer hvalospjeva
imamo na pretek a dobrih informacija malo. Previše koštaju da bi im se samo
divili.
Odgovornost je na njima ali oni očito ne žele biti toga svjesni
pa se priklanjaju malim sitnim osobnim
interesima ili interesima redakcija, npr. da prvi dođu do novog modela i o
njemu prvi pišu. Veliku ulogu ako ne i najveću u tome igra marketing. Odnosno
plaćeni oglasi koji izlaze upravo u auto-magazinima i financijski pokrivaju
veliki dio budžeta neke auto-redakcije. Pa sada, budi ti faca i napiši pošteno, što ne valja na nekom modelu a upravo taj brend ti daje goleme novce za
oglašavanje u tvom listu. Nećeš, takva je igra. A to je loše.
Ali briga
njih, danas je samo važna tiraža, marketing, biti prvi, a kvaliteta i
objektivnost koga briga. Ako želite pravu informaciju čitajte velike listove i
gledaje velike tv-emisije poput Top Geara. Tu ćete dobiti točnu informaciju jer
se njima očito živo fučka za ove interese koji vladaju u malim zemljama s malim auto-tržištima s malim novinskim
auto-redakcijama i još manjim tv auto-emisijama.