Elektro punionice niču kao gljive poslije kiše
Zadnjih dvadeset godina razvojem auto-puteva u Hrvatskoj se
po ugledu na druge zemlje razvijala i prateća infrastruktura na veliko veselje
domaćih vozača koji su tako konačno dobili ono u čemu cijeli svijet uživa i
koristi već punih sto godina. Sada i mi možemo uživati u kratkim odmorima u
lijepoj prirodi i ugodnom okruženju modernih zdanja benzinskih crpki i njihovih
sadržaja, na čistom zraku naših šuma i dolina.
Logično, sve ovo trebalo bi vrijediti i za dobro stojeće
vozače električnih vozila, dapače još i više jer je njihovo zaustavljanje duže.
Razgovarajući s g. Dinom Novoselom voditeljom projekta elektro-punionica HT-a
doznao sam da Hrvatski Telekom ne sudjeluje u postavljanju uređaja s
nekretninskom infrastrukturom. To znači da praktički ne mare gdje će postaviti
punjač. Važno im je da grad, općina, kotar, donese odluku i papire o mjestu
postavljanja, bez obzira gdje će to biti.
Pa tako, u praksi, elektro punjači postavljaju se bilo gdje.
Većinom je to po nekim mračnim ćoškovima, neuglednim parkirališta, jer su tako odlučili lokalni čelnici da „to“
ne smeta ostalim građanima. Pa se sada vlasnici preskupih modela poput Tesle S
povlače po nekakvim čudnim prostorima. Ne daj bog da moraju puniti automobil
noću jer nisu sigurni da će sve proći u redu ili će ih netko zaskočiti na
mračnom ne natkritom parkirnom mjestu. Ne daj bog da u to vrijeme pada kiša jer
će punjenje u krajnjem slučaju postati neizvedivo. Mnoge naše sugrađanke uopće
ne shvaćaju što taj stupić predstavlja, pa jednostavno na tom mjestu ostave
parkiran svoj automobil.
Logičan zaključak nameće se sam po sebi. Zašto lutamo i postavljamo elektro punjače bez
veze i pameti. Zar oni ne bi trebali
biti sastavni dio postojeće infrastrukture zaustavljanja vozila uz ceste i
auto-puteve a to su benzinske pumpe a ne neki mračni prostori ili daleki
ćoškovi parkirališta shopping-centara. Očito kod nas ljudima treba dugo da
shvate.
Ovih dana grad Zagreb proglašen je naj gradom adventa. Zašto
tek sada? Zašto je trebalo toliko dugo da konačno dobijemo osobu koja razmišlja,
na poziciji direktora turističke zajednice grada Zagreba. Tako je i s
punionicama za automobile. Vjerojatno treba vremena dok se sjete u HT –u da bi
bilo pametno razgovarati i pregovarati s vlasnicima benzinskih crpki i
postaviti punjače na za to predviđena
mjesta.