Vozio sam novi Renault Espace 2015., novi pokušaj Renaulta da uđe na tržište premium modela

   Nekoliko puta u zadnja dva tri desetljeća pokušao je Renault ući u premium klasu automobila. Svaki puta napravio je to na svoj poseban način. Bilo je tu Avantimea, Safranea, Velsatisa i još po koji ali niti jedan nije uspio probiti led premium klase i biti prepoznat od strane kupaca koji ne pitaju za cijenu. 


      Mora se prizati svaki od tih modela bio je poseban na svoj način i drugačiji od drugih komercijalnih, svih mogućih brendova koji se nude na globalnom auto-tržištu. Tu treba Renaulta svakako pohvaliti na smjelosti i pokušaju da ljudima ponudi nešto drugačije i zanimljivije nego inače. Ali osim te posebnosti koju, ponavljam, svakako treba prepoznati i pohvaliti, ništa drugo Renaultu s tim modelima nije polazilo za rukom. Sve mi se čini da će tako biti i s novim Espaceom.

Specifičan je to automobil, tešto je utvrditi vozite li venecijansku gondolu ili stvarno pravi automobil. U modu Comfort (Neutral, Eco, Comfort, Sport i Perso-personaliziran) ljulja se lijevo i desno a pri naglom kočenju zapikira prednjim djelom u pod. Hod amortizera je neobično dugačak pa je poniranje prednjeg kraja, pri jačem kočenju, golemo. Motor 1,6 diesel 160 konjskih snaga u ovoj konstalaciji je preslab za ozbiljnije ubrzanje i krajnju brzinu. Do brzine 180 km/h se dolazi kako tako a do deklariranih 202 nikako. Od 180 pa naviše brzina se penje kilometar po kilometar do maksimalnih 200 km/h. U modu sport pokazuje malo više dinamike pri ubrzanju ali i tu je sve to dosta suzdržano i kreće se u okviru nekih 11 sek do sto što je slabiji rezultat od deklariranih 9,7.





      Renault je očito sve karte bacio na udobnost. Prednja sjedišta su velika i na njima se sjedi udobno, pomalo zavaljeno prema natrag što i nije dobro za duži boravak za volanom (neprirodno) ali ok. Naprijed, udobnost može proći ali na zadnjem sjedištu, sigurno ne. Otraga su postavljena tri tanka sjedala bez središnjeg naslona za laktove, a mjesta za glavu, putnika srednje visine, nema. Zadnje sjedište više nalikuje na klupu za prevoz građevinskih radnika nekog VW kombija.

Tako da mu je i udobnost nije za pet zvijezdica osobito ako se zadržimo na prelasku preko graba na kojima lupa prednja i osobito zadnja osovina. Zadnja osovina lupa do te mjere da spada u izražajno lupanje zadnje osovine. Da postoji takmičenje u lupanju stražnje osovine Espace bi sigurno zauzeo prvo mjesto. Možda će netko reći, imaš razne modove pa rihtaj. Nije točno, svi modovi trebaju donositi maksimala svojstva unutar odabranog programa. Po meni je mijenjanje modova u toku vožnje pomodarstvo koje ne donosi ništa osim dekoncentracije vozača. Automobil treba u svakom momentu isporučiti maksimum svega jer to zahtjevaju uvjeti na cesti koji su trenutni a prebacivanje modova spada u kategoriju kopanja nosa pred semaforom. Odnosno, ako ti je dosadno mjenjaš modove i igraš se s R-Link 2. Ali za pravu vožnju to ne dolazi u obzir.


     Cijena od maksimalnih 400 000 kuna odnosno 52 000 eura a mislim da može biti i skuplji s slabašnim motorom, pogonom samo na prednje kotače koji se jedva nose s ovakvom koncepcijom i getribom koja baš i nije među najboljim s dvije spojke sigurno neće gurnuti Renault Espace 2015. u kategoriju premium automobila koje kupuju oni s punim đepovima novca. Bojim se da mu tu neće pomoći ni Kevin Spaceyi.


      Poštujem Renaultovu želju da s vremena na vrijeme napravi automobil koji je drugačiji od drugih. U tome su puno puta uspijeli do sada (Osmica, Desetka, Šesnajstica, Clio Sport, Megan RS, Avantime, Safrane, Velsatis, Espace). Ali ulazak u premium klasu, kako je najavio Renaultov marketinški odjel i njihov odjel prodaje, nisu samo premium tapicirunzi na vratima ili visoka cijena. To su premium brzine, premium ubrzanja, premium ležanje u zavojima, premium zadnja klupa i još mnogo toga premium. To je ono kako je napravio Volvo s svojim novim modelom XC 90 SUV ili novi SUV Audia Q7. To je premium.






I drove the new 2015 Renault Espace, Renault's new attempt to enter the market premium model...