Rolls-Royce Ghost, "mali" Rolls

   Rolls-Royceov "mali" model Ghost mnogo toga dijeli s BMW-ovom aktualnom serijom 7. Umanjuje li mu to vrijednost i posebnost ili uvećava dvojbeno je. Mnogi se slažu da s komercijalizacojom RR gubi na posebnosti i gura ga se na šire tržište automobila. 





    Opća globalizacija odrazila se i na brendu RR-a. Ghost je dostupan i u 17 cm produženoj lzvedbi EWB. Plemeniti vanjski dizajn, uređenje raskošno udobne, prostrane i opremljene unutrašnjosti te nenadmašno podatan ovjes nepogrešivo pripadaju britanskoj školi luksuznih automobila. Ghostov V12 motor razvija 563 KS i 780 Nm okretnog momenta koji putem osmobrzinskog automatskog mjenjača pružaju zadivljujuće performanse. 






    Obitelj Vickers je 1998. odlučila prodati sva prava na Rolls-Royce. Najizgledniji kupac bio je BMW, koji je već snabdijevao Rolls-Royce i Bentley motorima i ostalim komponentama. Ali BMW-ova konačna ponuda od 340 milijuna funti je nadmašena Volkswagenovom ponudom od 430 milijuna funti. No Rolls-Royce plc, proizvođač avionskih motora, odlučio je ne prodati Rolls-Royce VW-u nego BMW-u. 






   VW je ipak uspio kupiti prava na "Spirit of Ecstasy", poznati logo RR-a. Nakon prave zavrzlame koja je nastala BMW i VW su napravili dogovor. Od 1998. do 2002. BMW će dobavljati motore, koristiti imena, ali će od 1. siječnja 2003. godine, samo BMW moći koristiti ime Rolls-Royce, a samo VW ime Bentley.


Henry Royce je svoj prvi automobil proizveo 1904. godine u Manchesteru.
Današnje sjedište tvrtke je od 2003. u Goodwoodu.





Rolls-Royce Ghost, "small" Rolls...