Novi BMW M4 GTS, skok u performansama zahvaljujući inovativnom vodenom ubrizgavanju

       S dolaskom BMW-a M4 GTS, BMW M4 GmbH popunio je svoje redove s novim i ekskluzivnim primjerom tehnoloških dosega koji podiže potencijal BMW M4 Coupe-a na drugu impresivnu novu razinu. Sa svojim moćnim izgledom inspiriranim automobilističkim utrkama te tehnologijom visokih performansi, pogled BMW-a M4 GTS usmjeren je izravno na trkaće staze. 



     Vrijeme od 7,28 minuta oko legendarne Nürburgring-Nordschleife, najzahtjevnije trkaće staze na svijetu, jasno pokazuje izuzetne sposobnosti ovog modela posebnog izdanja. No, u isto vrijeme, najmoderniji i najsnažniji BMW M4 od svih, kao i njegova BMW M rasna braća, ujedno se osjeća kao kod kuće i na javnim prometnicama. BMW M GmbH na tržište će lansirati novi BMW M4 GTS u posebnom izdanju ograničenom na 700 vozila kako bi obilježio tridesetu obljetnicu BMW-a M3, koji se proizvodi od 1986. godine. Na taj način, istaknut će smisao za inovativnost inženjera modela BMW M, koji se pokazao u razvoju revolucionarnih M tehnologija kad je u pitanju dizajn pogonskog sklopa, podvozja te prednjeg dijela ultra-lake konstrukcije. Ovo će, prvo posebno izdanje visokih performansi iz linije modela M3/M4, također biti dostupno po prvi put i na bitnom sjevernoameričkom tržištu. 





Skok u performansama zahvaljujući inovativnom vodenom ubrizgavanju


U srcu baš svakog modela BMW M nalazi se njegov motor. BMW M4 GTS pod poklopcem motora krije višestruko nagrađivani šestcilindarski redni turbo motor iz linije modela BMW M3/M4, no nadopunjuje ga inovativnom tehnologijom ubrizgavanja vode kako bi trolitrenom motoru osigurao zamjetno povećanje snage. Sustav ubrizgavanja vode uvelike povećava snagu motora – na 368 kW/500 hp – te podiže okretni momenat na 600 Nm, ali unatoč tome još uvijek održava ekonomičnost potrošnje goriva te emisije CO2 na razini BMW-a M4 Coupe (8,3 litre na 100 km, 194 g/km). Time je BMW M4 GTS dokazano najokretniji, najradikalniji te dinamički najpotentniji model u svojoj kategoriji. Ubrzava od stajanja do 100 km/h za svega 3,8 sekunde te postiže ograničenu maksimalnu brzinu od 305 km/h.






Perolaki dizajn do najsitnijih detalja. 


     Inteligentna konstrukcija od lakih materijala omogućila je inženjerima BMW-a M da ograniče masu praznog vozila spremnog za vožnju (DIN) na 1,510 kilograma (masa s vozačem, ECE: 1,585 kg). Njegova izuzetna specifična snaga od 3,0 kg/KS osigurava savršenu podlogu za visokodinamično iskustvo u vožnji. Stroge mjere za smanjenje mase prožimlju i unutrašnjost, podjednako kao i vanjštinu vozila. U unutrašnjosti, automobil se može pohvaliti zaobljenim sjedalima od ugljičnih vlakana, laganom središnjom konzolom, lakom konstrukcijom oblaganja stražnjih sjedala te prtljažnog prostora, kao i posebnim laganim vratima i bočnim oblogama, što uključuje i omče na vratima za zatvaranje umjesto fiksnih ručki. Sve su to jasni pokazatelji predanosti dizajnera principima smanjenja mase vozila. 

Takva rigorozna primjena lakog dizajna odnosi se i na detalje koji se ne vide. Cijev za učvršćivanje i povezivanje ploče s instrumentima izrađena je od laganih ugljičnih vlakana, dok su s vanjske strane vozila novodizajniran poklopac prostora motora, krov te prilagodljivi prednji spojelr također konstruirani od plastike ojačane ugljičnim vlaknima (carbon-fibre-reinforced plastic CFRP). Čak je i prilagodljivi stražnji spojler izveden od ovog laganog, ali izuzetno čvrstog i otpornog materijala visoke tehnologije. On leži na finim i složenim, kompjuterski obrađenim aluminijskim držačima pričvršćenima za poklopac prtljažnika od plastike ojačane ugljičnim vlaknima. 

To je najbolji pokazatelj toga kako je svaki detalj, bez obzira kako malen, izbrušen kako bi se minimalizirala masa vozila. Zajedno s difuzorom, opet, izrađenim od ugljičnih vlakana, ispod stražnjeg branika, stražnji spojler optimizira protok zraka te smanjuje uzgon koji djeluje na stražnju osovinu. Ispušni sustav opremljen je prigušivačem od titanija, što osigurava uštedu mase od 20%. Njegova emotivno bogata skladba savršeno se uklapa u M profil vozila te obavija i unutrašnjost i vanjštinu vozila u atmosferu i ugođaj trkaće staze.






The new BMW M4 GTS, performance boost thanks to an innovative water injection...