Vozili smo Volkswagen Passat GTE, plug-in hibridni model, zabavan i zanimljiv

        Usporedno s predstavljanjem novih 
benzinskih i diesel inačica novog Passata predstavljen je i plug-in hibridni model s 1,4 turbobenzinskim motorom snage 156 KS i električnim motorom snage 116 KS ukupne snage 218 KS i velikih 400 Nm s šest stupanjskim DSG automatskim mjenjačem.



Prije nepunih tri tjedna vozio sam Volkswagen Passat 2,0 TDI s 240 KS i ubrzanjem 6,1 do sto kilometara na sat. Automobil ide dobro dapače odlično ali jednostavno me nije tako. Sve na njemu je školski, predvidivo. Zato mi je bio pomalo dosadan. Hibridni model malo je sporiji, ali zato je dojam super. Zabavan i zanimljiv. Ubrzava 7,4 sek do sto, kada su uključena oba motora, krajnja brzina 225 km/h. Ako se vozi lagano, kreće tiho i lijepo a i troši vrlo malo. Oko 2 litre benzina, deklarirano nešto manje. Njemci su izvrsno prilagodili i njihov poznati DSG mjenjač pa je mjenjanje brzina glatko i skoro neprimijetno pri laganoj vožnji. 


Ako se vozi gasom do kraja blaži su to trzaji i gotovo trenutni. Paljenje benzinskog motora prema gore je tiho i neprimijetno a isto tako i u obrnutom smijeru. Sve se odvija tehnički perfekno onako kako je i za očekivati od pedantnih Njemaca. U samoj vožnji zavojima pri dodavanju potpunog gasa za izvlačenje osjeća se nešto veća težina zbog dodatnih baterija i elektro motora ali ništa što bi narušavalo balans i dinamiku ležanja Passata. Dapače malo proklizavanja donosi dodatnu zabavu i veselje u ovu preozbiljnu političarsku limuzinu. 





Meni osobno, jako se dopao, može voziti kao službeno vozilo nekog korumpiranog gradonačelnika a isto tako kao sportsko vozilo nekog fana brze vožnje, radnim danom prije podne, na zagrebačko gorje Sljeme. Ja sam ga odvezao gore za desetak minuta i mogu ga pohvaliti da je na Sljemenskim harnadlima odradio dobar posao. Niti u jednom trenutku nije gubio ritam već je uvijek iznova, DSG mjenjčem i naravno stalno uključenim oba motora, davao sve od sebe penjući se strelovito uskom sljemenskom cestom. Kada sam se popeo gore pogledao sam potrošnju koju sam stavio na nulu u podnožju Sljemena. Pokazivala je 6,5 litara. Zamislite…pri totalnom folgasu. Da sam vozio samo na benzinski motor potrošnja bi bila sigurno oko 13-14 litara benzina. Baterija je pri polasku bila potpuno napunjena. Pri silasku rekuperacijom sam obnovio nešto el. energije i nastavio u hibridnom modu pogona. U zavojima zahtjeva malo više rada volanom ali ništa pretjerano. Koči odlično.



Kada bih trebao birati između benzinskog, diesel, hibridnog ili el. pogona ja bih odabrao potpuno električni. Ja sam veliki fan električnih automobila. Naravno nisu svi hibridi isti. Probao sam ih nekoliko u zadnje vrijeme. Citroena, Mitsubishia, Lexusa i Toyotu. Niti jedan od navedenih nije me se osobito dojmio. Ali Passat je nešto drugo. 


Bilo kako bilo, svakom preporučujem da proba jer su ti automobili drugačiji, bolji i pozitivniji. A poslije sto godina istih ovo je, dobro došla, pozitivna promijena.




Volkswagen Passat, 2015. godina, tehnički podaci, specifikacije, cijene

Svi modeliGorivoSnagaPogonVrataKn
Trendline
Comfortline
Highline



I drove the new Volkswagen Passat GTE, plug-in hybrid model, a fun and interesting...