Volkswage Golf GTE Sport, 400 KS, 670 Nm, 280 km/h, 4,3 s... a pokreće ga, electric power
Sve najbitnije o ovom modelu, piše u naslovu, ili možda ne...
Golf GTE Sport, koji je Volkswagen predstavio na godišnjem susretu u
Wörtherseeu, u trenu je zagolicao maštu svim ljubiteljima brzine. I da, pogone
ga čak tri motora.
Iako “zamaskiran” u ekološku priču, plug-in hibrid, model
Golf GTE punokrvni je član GT obitelji iz Wolfsburga. Zahvaljujući 120 kg teškim
baterijama ima više od tonu i pol, ali ne postoji zadatak koji ovaj model neće
ispuniti, čak i onim najzagriženijim ljubiteljima brzine. S njim možete juriti
kao s GTI modelom, ali ga možete voziti i na struju, samo na struju do 50 km.
To znači bez emisije CO2, u potpunoj tišini... No ovo nije priča o štednji. Ovo
je zabava koja počinje pritiskom prekidača
GTE koji se nalazi pored mjenjača. Tada se TSI i elektromotor udružuju te snaga
raste na spomenutih 204 KS, okretni moment na 350 Nm, što uz 6-stupanjski DSG
mjenjač vožnju pretvara u rijetko viđenu zabavu. “Stotka” se zgrči za kratkih
7,6 sekundi i nezaustavljivo se juri do krajnjih 222 km/h. I više nego dovoljno
za sve GTI fanove. No ono što je Volkswagen predstavio u Wörtherseeu, doduše
tek kao koncept, je klasu iznad svega što smo do sada vidjeli u toj klasi.
Radi se o modelu Golf GTE Sport, koji
također kombinira TSI motor i elektromotor, odnosno dva elektromotora čime je
ovaj Golf postao prvi model s tri motora unutar Volkswagena. Iako dijele isto
ime, uz dodatak Sport, riječ je o automobilu koji zapravo malo toga ima
zajedničkog s produkcijskim Golfom GTE. Razlikuju ga značajne dorade
eksterijera, interijera te pogonskog sklopa.
No, krenimo redom. Prije svega, ovaj se koncept ističe
agresivnim karbonskim aero kitom, vratima koja se otvaraju prema gore, novim
kokpitom s odvojenim prostorom za vozača i suvozača, sportskim sjedalima,
instrumentnom pločom, upravljačem s šifterima... Ali na to smo međutim
odavno navikli kod konceptnih modela. Ono, što nam je pak mnogo zanimljivije
svakako je njegov pogonski sklop. Čine ga sprijeda smješteni 1.6 litreni TSI iz
Pola WRC, koji razvija snagu od 220 kW, odnosno 300 KS te najveći okretni
moment od 400 Nm, a tu su i dva električna motora.
Prvi je smješten sprijeda u kućište 6-stupanjskog DCT-a i
razvija snagu od 115 KS i 330 Nm okretnog momenta, dok se drugi nalazi otraga
te razvija istu snagu, ali nešto manji okretni moment od 270 Nm. Drugim
riječima, kombinirana snaga ovog pogonskog sklopa iznosi 400 KS (295 kW) i
najveći okretni moment od 670 Nm.
Zajedničkim radom ovi će motori ubrzati Golf
GTE Sport do 100 km/h za 4,3 sekunde, a najveća brzina će mu iznositi 280 km/h.
Potrošnja? Prava sitnica, oko 2 litre, dok će baš kao i Golf GTE, zahvaljujući
litij-ionskim baterijama imati električnu autonomiju od 50 km. Iako će ovaj
model u ovoj izvedbi ostati isključivo kao konceptno vozilo, pojedini bi
elementi, kako vizualni, tako i tehnički, mogli stići i do serijskih modela.
Ekološka GTI revolucija, pod imenom GTE se nastavlja.
Volkswagen Golf GTE Sport, 400 hp, 670 Nm, 280 km / h, with 4.3 ... and powered by, electric power