Volkswage Golf GTE Sport, 400 KS, 670 Nm, 280 km/h, 4,3 s... a pokreće ga, electric power

      Sve najbitnije o ovom modelu, piše u naslovu, ili možda ne... Golf GTE Sport, koji je Volkswagen predstavio na godišnjem susretu u Wörtherseeu, u trenu je zagolicao maštu svim ljubiteljima brzine. I da, pogone ga čak tri motora.


   Iako “zamaskiran” u ekološku priču, plug-in hibrid, model Golf GTE punokrvni je član GT obitelji iz Wolfsburga. Zahvaljujući 120 kg teškim baterijama ima više od tonu i pol, ali ne postoji zadatak koji ovaj model neće ispuniti, čak i onim najzagriženijim ljubiteljima brzine. S njim možete juriti kao s GTI modelom, ali ga možete voziti i na struju, samo na struju do 50 km. To znači bez emisije CO2, u potpunoj tišini... No ovo nije priča o štednji. Ovo je zabava  koja počinje pritiskom prekidača GTE koji se nalazi pored mjenjača. Tada se TSI i elektromotor udružuju te snaga raste na spomenutih 204 KS, okretni moment na 350 Nm, što uz 6-stupanjski DSG mjenjač vožnju pretvara u rijetko viđenu zabavu. “Stotka” se zgrči za kratkih 7,6 sekundi i nezaustavljivo se juri do krajnjih 222 km/h. I više nego dovoljno za sve GTI fanove. No ono što je Volkswagen predstavio u Wörtherseeu, doduše tek kao koncept, je klasu iznad svega što smo do sada vidjeli u toj klasi.



Radi se o modelu Golf GTE Sport, koji također kombinira TSI motor i elektromotor, odnosno dva elektromotora čime je ovaj Golf postao prvi model s tri motora unutar Volkswagena. Iako dijele isto ime, uz dodatak Sport, riječ je o automobilu koji zapravo malo toga ima zajedničkog s produkcijskim Golfom GTE. Razlikuju ga značajne dorade eksterijera, interijera te pogonskog sklopa.

No, krenimo redom. Prije svega, ovaj se koncept ističe agresivnim karbonskim aero kitom, vratima koja se otvaraju prema gore, novim kokpitom s odvojenim prostorom za vozača i suvozača, sportskim sjedalima, instrumentnom pločom, upravljačem s šifterima... Ali na to smo međutim odavno navikli kod konceptnih modela. Ono, što nam je pak mnogo zanimljivije svakako je njegov pogonski sklop. Čine ga sprijeda smješteni 1.6 litreni TSI iz Pola WRC, koji razvija snagu od 220 kW, odnosno 300 KS te najveći okretni moment od 400 Nm, a tu su i dva električna motora.


Prvi je smješten sprijeda u kućište 6-stupanjskog DCT-a i razvija snagu od 115 KS i 330 Nm okretnog momenta, dok se drugi nalazi otraga te razvija istu snagu, ali nešto manji okretni moment od 270 Nm. Drugim riječima, kombinirana snaga ovog pogonskog sklopa iznosi 400 KS (295 kW) i najveći okretni moment od 670 Nm.

Zajedničkim radom ovi će motori ubrzati Golf GTE Sport do 100 km/h za 4,3 sekunde, a najveća brzina će mu iznositi 280 km/h. Potrošnja? Prava sitnica, oko 2 litre, dok će baš kao i Golf GTE, zahvaljujući litij-ionskim baterijama imati električnu autonomiju od 50 km. Iako će ovaj model u ovoj izvedbi ostati isključivo kao konceptno vozilo, pojedini bi elementi, kako vizualni, tako i tehnički, mogli stići i do serijskih modela. Ekološka GTI revolucija, pod imenom GTE se nastavlja.





Volkswagen Golf GTE Sport, 400 hp, 670 Nm, 280 km / h, with 4.3 ... and powered by, electric power