Princip rada hibridnog Toyota motora

        Hibridna tehnologija kombinira elektromotor i 
benzinski motor ne samo kako bi uštedjela na gorivu, već vožnju učinila daleko ugodnijim iskustvom. U nastavku stoga otkrivamo kako zapravo surađuju dva izvora mehaničkog rada u jednom vozilu.




Osnove Full Hybrid tehnologije



Za razliku od ostalih proizvođača koji također u svojoj ponudi imaju hibridna vozila, koja su izvedena kao serijski ili paralelni hibridni sustav – Toyota koristi kombinaciju i sve prednosti oba sustava u tzv. punom hibridnom sustavu ili “Full Hybrid”, koji je razvijan i usavršavan već 18 godina, otkako je lansirana prva generacija Priusa.

Time Toyota prednjači razvitkom hibridne tehnologije u odnosu na ostale proizvođače, što se ponajviše očituje u iznimnoj pouzdanosti Toyota hibrida te u njihovom rekordnom broju prodaje na globalnoj razini, s brojkom koja je od ove godine prešla 8 milijuna prodanih primjeraka.

U osnovi, puni hibridni sustav kombinira serijski i paralelni hibridni sustav te je u cijelosti zatvoren i omogućuje pogon u tri načina: 

1. Isključivo elektromotorom, kada se vozi kao potpuno električni automobil 

2. Isključivo benzinskim motorom, kada se vozi kao konvencionalno vozilo ali s iznimno uglađenim CVT prijenosom 

3. Kombinirano u hibridnom načinu, što je zapravo najčešće, kako elektromotor i benzinski motor zajedno surađuju u vidu što bolje učinkovitosti i ugodnije vožnje 


Ubrzavanja s mjesta



Prilikom ubrzavanja s mjesta, do brzina od čak 50 km/h (ovisno o stanju napunjenosti baterije i pritisku papučice gasa), automobil ubrzava isključivo elektromotorom i potpuno bešumno, bez potrošnje goriva i emisija CO2. 

Upravo navedeno je razlog zašto su Toyotini hibridi toliko učinkoviti i štedljivi u gradu, jer eliminiraju pokretanje s mjesta benzinskim motorom, kada je ujedno najveće opterećenje i troši se najviše goriva. 


Vožnja stalnom brzinom



Na otvorenoj cesti ili autocesti, pri održavanju stalne brzine, koristi se isključivo benzinski motor jer je tada najučinkovitiji. Tijekom vožnje, benzinski motor također pokreće generator koji proizvodi električnu energiju za bateriju, čime se iznova osigurava potpuno električni pogon pri nižim brzinama i kretanju s mjesta.



Izraženije ubrzavanje



Kada snažno pritisnete papučicu gasa, oba pogona: elektromotor i benzinski motor surađuju kako bi isporučili maksimalni kombinirani okretni moment i snagu na pogonske kotače, što je moguće zahvaljujući korištenju odvojivog CVT prijenosa.

Motor u tom trenutku istovremeno pogoni i generator, a elektromotor u punom opterećenju koristi električnu energiju iz baterije te izravno iz generatora po potrebi.


Slučaj usporavanja vozila



U trenucima kada pustite papučicu gasa, ispod brzina od 80 km/h benzinski motor se trenutno isključuje i prilikom usporavanja uslijed generatorskog opterećenja dolazi do punjenja baterije. Također, pritiskom na papučicu kočnice aktivira se sustav regenerativnog kočenja koji energiju kočenja pretvara u električnu energiju i također šalje prema bateriji.


Zaustavljeno vozilo



Kada je vozilo u potpunosti zaustavljeno, elektromotor i benzinski motor su isključeni, no sustav koristi električnu energiju iz baterije za rad svih električnih trošila, poput klima uređaja, svjetala, grijača sjedala i ostalo.







The principle of operation of the hybrid Toyota Motor...