Novi BMW M2 Coupe, izbačeni blatobrani podsjećaju me na legendarni 2002

      Prošlo je već 40 godina kako je jedan kompaktni 
BMW sportski automobil privlačio toliku pažnju. Bio je to BMW 2002 turbo, savršeno utjelovljenje BMW-ove odlučnosti da u svojim vozilima ostvari odličnu dinamiku, izuzetnu okretnost te optimalno moguću kontrolu nad vozilom. Tada je poprilično zanosio zadnji kraj, ali u to vrijeme to je bilo prihvatljivo.


Sa svojim šest-cilindričnim rednim motorom visokih performansi, okretnosti stražnjeg pogona, laganim M Sport aluminijskim ovjesom te smionim, ekstrovertiranim stilom, BMW M2 Coupe ima sve sastojke da daje zadnju riječ kad je u pitanju zadovoljstvo u vožnji.

Karakteristični M dizajn.
Niski prednji dio s velikim zračnim usisima, mišićave bočne strane s karakterističnim M škrgama, aluminijski 19-inčni kotači prepoznatljivog M dizajna s dvostrukim krakovima, kao i nizak, širok stražnji dio sa specifičnim M ispuhom s dvije cijevi, zajedno ostavljaju upečatljiv dojam. Tradicionalni karakter BMW M automobila također se u svom izvornom obliku osjeti i u dizajnu interijera. Alkantara na plohama vrata te središnjoj konzoli zajedno s prozračnim ugljičnim vlaknima stvara ozračje rijetke kvalitete i tvrdoglavih sportskih ambicija koje su dodatno naglašene plavim kontrastnim šavovima te slovom M utisnutom na biranim detaljima. Sportska sjedala, M sportski upravljač te M ručica mjenjača brinu se za to da vozači BMW-a M2 imaju nesmetanu kontrolu nad vozilom u svakom trenutku.

Eksplozivne performanse.
Novorazvijeni trolitreni redni motor sa šest cilindara u 
novom BMW-u M2 služi se najmodernijom M TwinPower Turbo tehnologijom kako bi razvio snagu od 370 KS / 272 kW pri 6,500 okretaja u minuti (kombinirana potrošnja goriva: 8.5 l/100 km; emisija CO2 ukupno: 199 g/km) te na taj način ostavlja trag u segmentu kompaktnih sportskih automobila visokih performansi. Isto se može reći i za izlaznu snagu. Najveći okretni moment od 465 Nm može se povećati do čak 500 Nm u kratkim erupcijama snage pod overboostom. Sve to, zajedno s opcijom prijenosa od sedam brzina M Double Clutch Transmission (M DCT) te Launch Control sustavom omogućuje BMW-u M2 da od 0 do 100 km/h dođe za svega 4,3 sekunde. Najveća brzina je elektronički ograničena na 250 km/h. Unatoč svemu tome, sa svojim M DCT prijenosom, potrošnjom od svega 7,9 litara te emisijom od samo 185 g CO2 po kilometru, automobil se trudi naglasiti i svoju izuzetnu učinkovitost.

Stručnost motosporta.
Sa svojom laganom aluminijskom prednjom i stražnjom osovinom preuzetom iz modela M3 i M4, kovanim aluminijskim 19-inčnim kotačima s različitim veličinama guma, M Servotronic sustavom upravljanja sa dvije postavke te prikladno učinkovitim M kompozitnim kočnicama, novi BMW M2 Coupe još je jednom podigao ljestvicu u segmentu kompaktnih sportskih automobila visokih performansi kad je u pitanju vozna dinamika. Elektronički kontroliran diferencijal Active M Differential, koji optimizira trakciju i stabilnost zadržavanja smjera kretanja, ovdje također igra značajnu ulogu. A u igri je još i veće zadovoljstvo u vožnji kad se aktivira način rada M Dynamic Mode (MDM) sustava dinamičke kontrole stabilnosti (DSC). MDM dopušta proklizavanje kotača te, shodno tome, umjereno, kontolirano zanošenje (drift) na stazi.

Inteligentna povezivost  
Novi BMW M2 Coupe dolazi s opširnim popisom standardne opreme u skladu sa svojom usmjerenosti na performanse. Prijenos od sedam brzina M Double Clutch Transmission (M DCT) sa sustavom Drivelogic, koji je dostupan kao dodatna oprema, mijenja brzine izvanredno brzo, ali bez prekida u opskrbi snagom. Također je dostupan i širok spektar sustava za pomoć u vožnji te mobilnost sustava BMW ConnectedDrive. Usluge ConnectedDrive pružaju osnovu za opširnu povezivost vozila, pri čemu ta opcija također omogućuje korištenje inovativnih aplikacija koje se preko BMW ConnectedDrive tehnologije s lakoćom i neprimjetno integriraju u vozilo. Na primjer, aplikacija GoPro omogućuje vozaču da pomoću kamere na vozačkoj plohi snima brze krugove na trkaćoj stazi koristeći se iDrive kontolerom te kontrolnim zaslonom. U isto vrijeme, vozačev osobni stil vožnje za upravljačem može se po želji analizirati u aplikaciji M Laptimer, a informacije o brzinama i kočenju mogu se jednostavno podijeliti preko e-maila ili Facebooka.

Moćno podrijetlo.
Novi BMW M2 Coupe ne samo da je izravni nasljednik uspješnog BMW-a serije 1 M Coupe, već je i – u svojoj fundamentalnoj filozofiji– sljedbenik izvornog E30 BMW-a M3 te BMW-a 2002 turbo. Zadnji je prije više od 40 godina izazvao senzaciju, utjelovivši predanost svega što BMW M GmbH i danas predstavlja u izvanrednoj dinamici, nenadmašnoj okretnosti te optimalnoj kontroli automobila.




The new BMW M2 Coupe, thrown fenders remind me of the legendary 2002...