Electric motorcycle, Zero SR, motocikl na struju

Zero SR
     Ideja o proizvodnji električnih motocikala malog američkog proizvođača Zero začeta je prije nepunih deset godina u jednoj maloj garaži u Santa Cruzu u Kaliforniji. Do danas je postao najcjenjeniji brend u tom segmentu.



     Sprijeda  je Showina upside-down vilica pričvršćena na uobičajeni aluminijski okvir. Stražnja je vilica također izrađena od aluminija, a ovješena je na jedan, također Showin, sofisticirani amortizer. Komponente ovjesa moguće je višestruko podešavati u svim parametrima. Kotači su aluminijski sa širokim Pirellijevim gumama 120/180. Sprijeda je za kočenje "zadužen" disk s promjerom 330, a straga 230 mm. Obje su kočnice opremljene najnovijom generacijom Boshovog ABS-a. Ondje gdje je u svih konvencionalnih vozila na dva kotača postavljen agregat, benzinski pokretač, u Zerou je nešto skriveno iza velike crne plastike. To su električni  motor snažan čak 50 KW (67 KS) i mnoštvo baterija.


     Okretni moment ovoga 12,5 kWh motora je nevjerojatnih 144 Nm!  Uzmemo li u obzir da najsnažniji supersportski motocikli poput BMW-a S 1000 RR nude moment od 113 Nm jasno nam je o kakvome se ubrzanju radi. U praksi to izgleda ovako. Mjenjača brzina nema, okrenete li ručicu gasa do kraja imate osjećaj kao da držite bika za rogove, ubrzava poput aviona koji uzlijeće, a neprestano i snažno vuče do stotke za tri sekunde i ne prestaje ubrzavati sve do maksimalne brzine od 164 km/h, kad je "lansiranje" elektronski ograničeno.
S jednim punjenjem snažnog električnog motocikla opremljenog dodatnim paketom baterija, moguće je prijeći do 243 km! Naravno, ne ovim tempom. Na Zerou je moguće izabrati jedan od tri načina vožnje.


Eco, custom i sport
U zadnjem  režimu u kojem smo vozili moguće je prijeći samo polovinu deklarirane autonomije. Za kombiniranu vožnju grad/ autocesta naveden je podatak o dosegu 164 km. Vozna svojstva su vrhunska zbog niskog težišta baterija, a "brutalno" konstantno ubrznje u svakome je trenutku pod kontrolom vozača. Prebacivnje iz nagiba u nagib je lako, a na ravnim dijelovima kao ni u zavojima ne dolazi do uvijanja ili sličnih negativnih djelovanja na Zero SR.


Masa s baterijama iznosi prilično niskih 188 kg, tako da ni ona ne utječe negativno na vozna svojstva. Sve što treba napraviti prije vožnje je dobro napuniti baterije (8 sati punjenja) i samo dodati "gas". Garancija na baterije je također nevjerojatna i iznosi  do njihove 80 -postotne istrošenosti čak 546.000 km! 'Tvornica garantira puni životni vijek motora i baterija do 5 godina ili 160.000 km.

Koliko u praksi košta vožnja?
Naravno, ne računamo li održavanje, tj. gume, kočnice i slično, cijena jednoga punjenja potpuno praznih baterija u prosjeku je 19,5 kn. Dakle ni dvadeset kuna za oko 250 km, ili 8 kn za 100 km vožnje!
Cijena najboljega Zeroa je 139.000 kuna, a s državnim poticajem uštedi se 10.000 kuna.
Izvor: Auto Start



Zero SR


Zero SR, tehnički podaci, specifikacije, cijene


Model verzijaZERO S ZF8.5ZERO S ZF11.4Zero S ZF11.4 + POWER TANK
Tip motoraZ-Force® 75-7 pasivno zrakom hlađeni, visoka učinkovitost, radijalni protok permanentni magnet, motor bez četkicaZ-Force® 75-7 pasivno zrakom hlađeni, visoka učinkovitost, radijalni protok permanentni magnet, motor bez četkicaZ-Force® 75-7 pasivno zrakom hlađeni, visoka učinkovitost, radijalni protok permanentni magnet, motor bez četkica
Max moment68 ft-lb (92 Nm)68 ft-lb (92 Nm)68 ft-lb (92 Nm)
Max snaga54 KS (40 kW) @ 4.300 rpm54 KS (40 kW) @ 4.300 rpm54 KS (40 kW) @ 4.300 rpm
Najveća brzina (max)95 mph (153 km / h)95 mph (153 km / h)95 mph (153 km / h)
Najveća brzina (kontinuirana)80 mph (129 km / h)80 mph (129 km / h)80 mph (129 km / h)
Ubrzanje, 0-60 mph (0-100 km / h)4.8 sekundi5.2 sekundi5.8 sekundi
KontrolerVisoka učinkovitost, 420 amp, 3-faza bez četkica Regulator s regenerativnim usporavanjaVisoka učinkovitost, 420 amp, 3-faza bez četkica Regulator s regenerativnim usporavanjaVisoka učinkovitost, 420 amp, 3-faza bez četkica Regulator s regenerativnim usporavanja
Est. Paket život do 80% (grad)231,000 milja (372,000 km)308,000 milja (496,000 km)385.000 milja (620,000 km)
NapajanjeZ-Force® Li-Ion inteligentanZ-Force® Li-Ion inteligentanZ-Force® Li-Ion inteligentan
Max kapacitet8.5 kWh11.4 kWh14,2 kWh
Nominalni kapacitet7,5 kWh10.0 kWh10.0 kWh
Vrsta punjača1,3 kW, integrirani1,3 kW, integrirani1,3 kW, integrirani
Vrijeme punjenja (standardni)6,0 sati (100% naplaćuje) / 5,5 sati (95% naplaćuje)7,9 sati (100% naplaćuje) / 7,4 sati (95% naplaćuje)9,9 sati (100% naplaćuje) / 9,3 sati (95% naplaćuje)
CHAdeMO Vrijeme punjenja (dodatna oprema)1,5 sati (100% naplaćuje) / 1 sat (95% naplaćuje)1,5 sati (100% naplaćuje) / 1 sat (95% naplaćuje)1,5 sati (100% naplaćuje) / 1 sat (95% naplaćuje)
Brzo 2x Vrijeme punjač (dodatna oprema)3,6 sati (100% naplaćuje) / 3,1 sati (95% naplaćuje)4,6 sati (100% naplaćuje) / 4,1 sati (95% naplaćuje)5,8 sati (100% naplaćuje) / 5,1 sati (95% naplaćuje)
UlazniStandardna 110V ili 220VStandardna 110V ili 220VStandardna 110V ili 220V
PrijenosClutchless izravni pogonClutchless izravni pogonClutchless izravni pogon
Završni prijenos132T / 28T, Poli Chain® GT® Ugljik ™ pojas132T / 28T, Poli Chain® GT® Ugljik ™ pojas132T / 28T, Poli Chain® GT® Ugljik ™ pojas
Prednji ovjes43 mm obrnuti, aluminij klizača vilice s podesivim kompresije i odskakati prigušenje43 mm obrnuti, aluminij klizača vilice s podesivim kompresije i odskakati prigušenje43 mm obrnuti, aluminij klizača vilice s podesivim kompresije i odskakati prigušenje
Stražnji ovjesGica-nazad spremnik šok s podesivim opruge, kompresije i povrata za prigušivanjeGica-nazad spremnik šok s podesivim opruge, kompresije i povrata za prigušivanjeGica-nazad spremnik šok s podesivim opruge, kompresije i povrata za prigušivanje
Prednji ovjes putovanja6,25 u (159 mm)6,25 u (159 mm)6,25 u (159 mm)
Stražnji ovjes putovanja6,35 u (161 mm)6,35 u (161 mm)6,35 u (161 mm)
Prednje kočniceNissin 2 klipa hidrauličkog, 313x4 mm plutajući diskNissin 2 klipa hidrauličkog, 313x4 mm plutajući diskNissin 2 klipa hidrauličkog, 313x4 mm plutajući disk
Stražnja kočnicaJ-1 Juan Klip hidraulični, 240x4.5 mm diskJ-1 Juan Klip hidraulični, 240x4.5 mm diskJ-1 Juan Klip hidraulični, 240x4.5 mm disk
Prednja guma110 / 70-17110 / 70-17110 / 70-17
Stražnja guma140 / 70-17140 / 70-17140 / 70-17
Prednji kotač3.00x173.00x173.00x17
Stražnji kotač3.50x173.50x173.50x17
Kotača baze55,5 u (1.410 mm)55,5 u (1.410 mm)55,5 u (1.410 mm)
Visina sjedala31,8 u (807 mm)31,8 u (807 mm)31,8 u (807 mm)
Bludnik24.0 °24.0 °24.0 °
Trail3,2 u (80 mm)3,2 u (80 mm)3,2 u (80 mm)
Okvir22 lb (10 kg)22 lb (10 kg)22 lb (10 kg)
Masu praznog367 lb (166 kg)399 lb (181 kg)444 lb (201 kg)
Nivo zasićenosti398 lb (181 kg)366 lb (166 kg)321 lb (146 kg)
Ekvivalentna potrošnja goriva (grad)462 MPGe (0.51 l / 100 km)462 MPGe (0.51 l / 100 km)462 MPGe (0.51 l / 100 km)
Ekvivalentna potrošnja goriva (autocesta)236 MPGe (1.00 l / 100 km)236 MPGe (1.00 l / 100 km)236 MPGe (1.00 l / 100 km)
Tipični troškovi za punjenje0,96 $1,28 $1,60 $
Standardni motor jamstvo2 godine2 godine2 godine
Napajanje jamstva5 godina / 100.000 milja5 godina / 100.000 milja5 godina / 100.000 milja
Cijena12.995 $14,995.00 $17.490 $



Electric motorcycle Zero SR

The idea of producing electric motorcycles small US manufacturer Zero was conceived almost ten years ago in a small garage in Santa Cruz, California. Until today has become the most respected brand in this segment...