Electric motorcycle, Zero SR, motocikl na struju
Zero SR |
Sprijeda je Showina
upside-down vilica pričvršćena na uobičajeni aluminijski okvir. Stražnja je
vilica također izrađena od aluminija, a ovješena je na jedan, također Showin,
sofisticirani amortizer. Komponente ovjesa moguće je višestruko podešavati u svim
parametrima. Kotači su aluminijski sa širokim Pirellijevim gumama 120/180.
Sprijeda je za kočenje "zadužen" disk s promjerom 330, a straga 230
mm. Obje su kočnice opremljene najnovijom generacijom Boshovog ABS-a. Ondje
gdje je u svih konvencionalnih vozila na dva kotača postavljen agregat,
benzinski pokretač, u Zerou je nešto skriveno iza velike crne plastike. To su
električni motor snažan čak 50 KW (67
KS) i mnoštvo baterija.
Okretni moment ovoga 12,5 kWh motora je nevjerojatnih 144
Nm! Uzmemo li u obzir da najsnažniji
supersportski motocikli poput BMW-a S 1000 RR nude moment od 113 Nm jasno nam
je o kakvome se ubrzanju radi. U praksi to izgleda ovako. Mjenjača brzina nema,
okrenete li ručicu gasa do kraja imate osjećaj kao da držite bika za rogove,
ubrzava poput aviona koji uzlijeće, a neprestano i snažno vuče do stotke za tri
sekunde i ne prestaje ubrzavati sve do maksimalne brzine od 164 km/h, kad je
"lansiranje" elektronski ograničeno.
S jednim punjenjem snažnog električnog motocikla opremljenog
dodatnim paketom baterija, moguće je prijeći do 243 km! Naravno, ne ovim tempom. Na Zerou je moguće izabrati jedan od tri načina vožnje.
Eco, custom i sport
U zadnjem režimu u kojem smo vozili moguće je prijeći
samo polovinu deklarirane autonomije. Za kombiniranu vožnju grad/ autocesta
naveden je podatak o dosegu 164 km. Vozna svojstva su vrhunska zbog niskog težišta baterija, a
"brutalno" konstantno ubrznje u svakome je trenutku pod kontrolom
vozača. Prebacivnje iz nagiba u nagib je lako, a na ravnim dijelovima kao ni u
zavojima ne dolazi do uvijanja ili sličnih negativnih djelovanja na Zero SR.
Masa s baterijama iznosi prilično niskih 188 kg, tako da ni
ona ne utječe negativno na vozna svojstva. Sve što treba napraviti prije vožnje
je dobro napuniti baterije (8 sati punjenja) i samo dodati "gas".
Garancija na baterije je također nevjerojatna i iznosi do njihove 80 -postotne istrošenosti čak
546.000 km! 'Tvornica garantira puni životni vijek motora i baterija do 5
godina ili 160.000 km.
Koliko u praksi košta vožnja?
Naravno, ne računamo li održavanje, tj. gume, kočnice i slično, cijena jednoga punjenja potpuno praznih baterija u prosjeku je 19,5 kn. Dakle ni dvadeset kuna za oko 250 km, ili 8 kn za 100 km vožnje!
Naravno, ne računamo li održavanje, tj. gume, kočnice i slično, cijena jednoga punjenja potpuno praznih baterija u prosjeku je 19,5 kn. Dakle ni dvadeset kuna za oko 250 km, ili 8 kn za 100 km vožnje!
Cijena najboljega Zeroa je 139.000 kuna, a s državnim
poticajem uštedi se 10.000 kuna.
Izvor: Auto Start
Izvor: Auto Start
Zero SR |
Zero SR, tehnički podaci, specifikacije, cijene
Model verzija | ZERO S ZF8.5 | ZERO S ZF11.4 | Zero S ZF11.4 + POWER TANK |
Tip motora | Z-Force® 75-7 pasivno zrakom hlađeni, visoka učinkovitost, radijalni protok permanentni magnet, motor bez četkica | Z-Force® 75-7 pasivno zrakom hlađeni, visoka učinkovitost, radijalni protok permanentni magnet, motor bez četkica | Z-Force® 75-7 pasivno zrakom hlađeni, visoka učinkovitost, radijalni protok permanentni magnet, motor bez četkica |
Max moment | 68 ft-lb (92 Nm) | 68 ft-lb (92 Nm) | 68 ft-lb (92 Nm) |
Max snaga | 54 KS (40 kW) @ 4.300 rpm | 54 KS (40 kW) @ 4.300 rpm | 54 KS (40 kW) @ 4.300 rpm |
Najveća brzina (max) | 95 mph (153 km / h) | 95 mph (153 km / h) | 95 mph (153 km / h) |
Najveća brzina (kontinuirana) | 80 mph (129 km / h) | 80 mph (129 km / h) | 80 mph (129 km / h) |
Ubrzanje, 0-60 mph (0-100 km / h) | 4.8 sekundi | 5.2 sekundi | 5.8 sekundi |
Kontroler | Visoka učinkovitost, 420 amp, 3-faza bez četkica Regulator s regenerativnim usporavanja | Visoka učinkovitost, 420 amp, 3-faza bez četkica Regulator s regenerativnim usporavanja | Visoka učinkovitost, 420 amp, 3-faza bez četkica Regulator s regenerativnim usporavanja |
Est. Paket život do 80% (grad) | 231,000 milja (372,000 km) | 308,000 milja (496,000 km) | 385.000 milja (620,000 km) |
Napajanje | Z-Force® Li-Ion inteligentan | Z-Force® Li-Ion inteligentan | Z-Force® Li-Ion inteligentan |
Max kapacitet | 8.5 kWh | 11.4 kWh | 14,2 kWh |
Nominalni kapacitet | 7,5 kWh | 10.0 kWh | 10.0 kWh |
Vrsta punjača | 1,3 kW, integrirani | 1,3 kW, integrirani | 1,3 kW, integrirani |
Vrijeme punjenja (standardni) | 6,0 sati (100% naplaćuje) / 5,5 sati (95% naplaćuje) | 7,9 sati (100% naplaćuje) / 7,4 sati (95% naplaćuje) | 9,9 sati (100% naplaćuje) / 9,3 sati (95% naplaćuje) |
CHAdeMO Vrijeme punjenja (dodatna oprema) | 1,5 sati (100% naplaćuje) / 1 sat (95% naplaćuje) | 1,5 sati (100% naplaćuje) / 1 sat (95% naplaćuje) | 1,5 sati (100% naplaćuje) / 1 sat (95% naplaćuje) |
Brzo 2x Vrijeme punjač (dodatna oprema) | 3,6 sati (100% naplaćuje) / 3,1 sati (95% naplaćuje) | 4,6 sati (100% naplaćuje) / 4,1 sati (95% naplaćuje) | 5,8 sati (100% naplaćuje) / 5,1 sati (95% naplaćuje) |
Ulazni | Standardna 110V ili 220V | Standardna 110V ili 220V | Standardna 110V ili 220V |
Prijenos | Clutchless izravni pogon | Clutchless izravni pogon | Clutchless izravni pogon |
Završni prijenos | 132T / 28T, Poli Chain® GT® Ugljik ™ pojas | 132T / 28T, Poli Chain® GT® Ugljik ™ pojas | 132T / 28T, Poli Chain® GT® Ugljik ™ pojas |
Prednji ovjes | 43 mm obrnuti, aluminij klizača vilice s podesivim kompresije i odskakati prigušenje | 43 mm obrnuti, aluminij klizača vilice s podesivim kompresije i odskakati prigušenje | 43 mm obrnuti, aluminij klizača vilice s podesivim kompresije i odskakati prigušenje |
Stražnji ovjes | Gica-nazad spremnik šok s podesivim opruge, kompresije i povrata za prigušivanje | Gica-nazad spremnik šok s podesivim opruge, kompresije i povrata za prigušivanje | Gica-nazad spremnik šok s podesivim opruge, kompresije i povrata za prigušivanje |
Prednji ovjes putovanja | 6,25 u (159 mm) | 6,25 u (159 mm) | 6,25 u (159 mm) |
Stražnji ovjes putovanja | 6,35 u (161 mm) | 6,35 u (161 mm) | 6,35 u (161 mm) |
Prednje kočnice | Nissin 2 klipa hidrauličkog, 313x4 mm plutajući disk | Nissin 2 klipa hidrauličkog, 313x4 mm plutajući disk | Nissin 2 klipa hidrauličkog, 313x4 mm plutajući disk |
Stražnja kočnica | J-1 Juan Klip hidraulični, 240x4.5 mm disk | J-1 Juan Klip hidraulični, 240x4.5 mm disk | J-1 Juan Klip hidraulični, 240x4.5 mm disk |
Prednja guma | 110 / 70-17 | 110 / 70-17 | 110 / 70-17 |
Stražnja guma | 140 / 70-17 | 140 / 70-17 | 140 / 70-17 |
Prednji kotač | 3.00x17 | 3.00x17 | 3.00x17 |
Stražnji kotač | 3.50x17 | 3.50x17 | 3.50x17 |
Kotača baze | 55,5 u (1.410 mm) | 55,5 u (1.410 mm) | 55,5 u (1.410 mm) |
Visina sjedala | 31,8 u (807 mm) | 31,8 u (807 mm) | 31,8 u (807 mm) |
Bludnik | 24.0 ° | 24.0 ° | 24.0 ° |
Trail | 3,2 u (80 mm) | 3,2 u (80 mm) | 3,2 u (80 mm) |
Okvir | 22 lb (10 kg) | 22 lb (10 kg) | 22 lb (10 kg) |
Masu praznog | 367 lb (166 kg) | 399 lb (181 kg) | 444 lb (201 kg) |
Nivo zasićenosti | 398 lb (181 kg) | 366 lb (166 kg) | 321 lb (146 kg) |
Ekvivalentna potrošnja goriva (grad) | 462 MPGe (0.51 l / 100 km) | 462 MPGe (0.51 l / 100 km) | 462 MPGe (0.51 l / 100 km) |
Ekvivalentna potrošnja goriva (autocesta) | 236 MPGe (1.00 l / 100 km) | 236 MPGe (1.00 l / 100 km) | 236 MPGe (1.00 l / 100 km) |
Tipični troškovi za punjenje | 0,96 $ | 1,28 $ | 1,60 $ |
Standardni motor jamstvo | 2 godine | 2 godine | 2 godine |
Napajanje jamstva | 5 godina / 100.000 milja | 5 godina / 100.000 milja | 5 godina / 100.000 milja |
Cijena | 12.995 $ | 14,995.00 $ | 17.490 $ |
Electric motorcycle Zero SR
The idea of producing electric motorcycles small US
manufacturer Zero was conceived almost ten years ago in a small garage in Santa
Cruz, California. Until today has become the most respected brand in this
segment...