Zanimljivo: Ubrizgavanjem vode u cilindre motora do više konjskih snaga i manje potrošnje

       Pronaći vodu u cilindrima obično nije dobar znak. Prodor vode u sustav napajanja može uzrokovati ozbiljne štete na pumpi, injektorima ali i nepoželjnu hrđu. No pravilno odmjerena količina vode koja se ubrizgava izravno u cilindre turbo motora pogotovo kada rade na visokim okretajima nosi brojne prednosti.



      Ovu ideju osamdesetih godina koristili su inženjeri u Formuli 1 u eri četverocilindarskih 1,5 litrenih turbo motora iz kojeg se izvlačilo više od 1000 konjskih snaga. Efekt koji donosi ubrizgavanje vode vrlo je sličan ljudskom znojenju. Kada se ljudsko tijelo zagrije, znojenjem i isparavanjem tekućine na koži odvodi se suvišna toplina da bi moglo održavati temperaturu na optimalnoj razini. U motorima visokih performansi nekontrolirane detonacije uslijed povećanja temperatura sprečavale su se dodatnim količinama benzina i nije se mario za potrošnju. Taj dio zadatka sada preuzima voda. 

Stari sustavi ubrizgavanja vode imali su svojih mama i trebalo je pronaći rješenja koja će spriječiti moguće štete od korozije, zaleđivanja ali i izbjeći gnjavažu oko učestalog dolijevanje vode u spremnike. Učinkovitost novog sustava isproban je na prototipu nastalom na modelu BMW Serije I kojeg pogoni 1,5 litreni motor s tri cilindra. U vožnji na stazi, kada se iz motora izvlači posljednji atomi snage, prednosti ubrizgavanja vode u cilindre lako se uočavaju. Prema rezultatima provedenih testiranja BMW najavljuje smanjenje potrošnje do osam posto. Niže temperature u cilindru uvelike smanjuju opasnost od prijevremenih eksplozija što potom omogućuje i povećanje stupnja kompresije.

 Trocilindarski motor na probi  imao je omjer 11,0 : 1 (uobičajni omjer je 9,5 : 1) a jedna od pozitivnih posljedica su još uvjerljivije reakcije motora pri djelomičnom opterečenju, odnosno kada vozite sa malo gasa. Kombinirajući istovremeno optimalne vrijednosti ranijeg paljenja i povišene kompresije, na kraju dolazi i do povećanja snage i okretnog momenta za 10 posto. Među pozitivne učinke hlađenja motora ubrizgavanjem vodi u cilindre je i smanjenje štetnih sastojaka u ispušnim plinovima posebice dušikova oksida, a svaki će proizvođač koji usvoji tu tehnologiju moći birati želi li svojim kupcima ponuditi veću snagu ili nižu potrošnju goriva.
Da...zanimljivo.







Izvor: Auto klub