Novi Audi A4, izvana još auto, iznutra gadget
Manuela Tašler i A 4 |
Piše Manuela Tašler, prenešeno s poslovnog tjednika Lider. Količina digitalija ugrađenih u nove
modele 'četvorke' tolika je da vozač uglavnom samo upali motor. Dalje Audi
gotovo sve radi sam. Možda nije baš najmudrije dati nove modele Audija A4 na
testiranje poslovnim novinarima, osobito ako je taj novinar gospođa starija od
pola stoljeća. Kako da ja, zaboga, vozim automobil čija se snaga motora mjeri s
200 kW i 272 konja, čiji je okretni moment ogromnih 600 Nm i ima
osmobrzinski 'tiptronic' mjenjač?!
Ispalo je
da je to vrlo lako. Zapravo, ispalo je da nije vozač taj koji vozi taj
automobil, već automobil sigurno i precizno vozi svog vozača. Količina
digitalija ugrađenih u nove modele Audijeve 'četvorke', naime, tolika je da je
ta stvar postala više gadget negoli automobil. Sjednete i namjestite 'mod'
vožnje, a dalje on gotovo sve radi sam. No dobro, ne baš sve – od vozača se i
dalje očekuje da gleda lijevo i desno kad izlazi na glavnu cestu.
Ambiciozni planovi. Novi A4 ovog se mjeseca novinarima
prvi put predstavlja u Veneciji. Poslovni su novinari ovog puta imali priliku
isprobati ga prije nego što ga u testnim vožnjama 'razvale' specijalizirani
autonovinari jer je Audi grupa uz predstavljanje novih 'četvorki' organizirala
razgovor s Rupertom Stadlerom, predsjednikom Uprave te tvrtke koja je u prošloj
godini isporučila 1,74 milijuna automobila, ostvarila 54 milijarde eura prihoda
i svojim dioničarima zaradila pet milijardi eura dobiti prije oporezivanja.
Novotarije iz visoke klase. Stadlerov je plan da do 2020. Audi
poveća proizvodnju na dva milijuna vozila, čemu bi upravo najviše trebao
pridonijeti model A4 u koji se stavlja sve više opreme koja je do sada bila
rezervirana za najskuplje modele, Q7 i A8. Među tim novotarijama treba
istaknuti adaptivni tempomat s funkcijama 'stop' i 'kreni' koji uključuje i
pomoć pri sporoj vožnji u prometnim zastojima. Njegova oprema pomaže pri
parkiranju, upozorava na opasnosti, izbjegava sudare, čita prometne znakove...
Ukratko, riječ je o gadgetu koji kao da je krojen po mjeri dobrostojećih kupaca
iz IT branše kojima rukovanje digitalnom opremom leži prirodnije od klasičnog
upravljanja automobilom kakvo se uči u autoškolama.
Manuela Tašler i A 4
|
Sedam
novih jačih, a štedljivijih motora
Novi A4, koji
na hrvatsko tržište stiže u prosincu, dolazi u sedam varijanti motora, od kojih
su tri TFSI, a četiri TDI motora, snage u rasponu od 110 kW (150 KS) do 200 kW
(272 KS), iznad 25 posto snažniji od dosadašnjih. Istodobno je njihova
potrošnja goriva smanjena do 21 posto. Primjerice, ekonomični 1,4 TFSI odlikuje
se prosječnom potrošnjom od samo 4,9 litara na sto kilometara, a potrošnja
novog 2,0 TFSI ultra čak je i malo niža (4,8 litara) premda je riječ o motoru
od 140 kW (190 konja).
Rupert
Stadler i dalje optimističan glede prodaje
Rupert Stadler |
Unatoč
prijetnji od pada globalnog tržišta zbog krize u Kini, koja je zbog jačanja
srednjeg sloja sama po sebi jedno od najvažnijih tržišta za Audi, predsjednik
Uprave tvrtke Rupert Stadler pun je optimizma glede ostvarivanja plana o
prodaji iznad dva milijuna vozila na godinu u idućih nekoliko godina. Plan ima
pokriće budući da je Audi u posljednjh pet godina povećao prodaju za 35 posto i
dalje raste