Novi Audi A4, izvana još auto, iznutra gadget

Manuela Tašler i A 4
Piše Manuela Tašler, prenešeno s poslovnog tjednika Lider. Količina digitalija ugrađenih u nove modele 'četvorke' tolika je da vozač uglavnom samo upali motor. Dalje Audi gotovo sve radi sam. Možda nije baš najmudrije dati nove modele Audija A4 na testiranje poslovnim novinarima, osobito ako je taj novinar gospođa starija od pola stoljeća. Kako da ja, zaboga, vozim automobil čija se snaga motora mjeri s 200 kW i 272 konja, čiji je okretni moment ogromnih 600 Nm i ima osmobrzinski 'tiptronic' mjenjač?!


       Ispalo je da je to vrlo lako. Zapravo, ispalo je da nije vozač taj koji vozi taj automobil, već automobil sigurno i precizno vozi svog vozača. Količina digitalija ugrađenih u nove modele Audijeve 'četvorke', naime, tolika je da je ta stvar postala više gadget negoli automobil. Sjednete i namjestite 'mod' vožnje, a dalje on gotovo sve radi sam. No dobro, ne baš sve – od vozača se i dalje očekuje da gleda lijevo i desno kad izlazi na glavnu cestu. 

Ambiciozni planovi. Novi A4 ovog se mjeseca novinarima prvi put predstavlja u Veneciji. Poslovni su novinari ovog puta imali priliku isprobati ga prije nego što ga u testnim vožnjama 'razvale' specijalizirani autonovinari jer je Audi grupa uz predstavljanje novih 'četvorki' organizirala razgovor s Rupertom Stadlerom, predsjednikom Uprave te tvrtke koja je u prošloj godini isporučila 1,74 milijuna automobila, ostvarila 54 milijarde eura prihoda i svojim dioničarima zaradila pet milijardi eura dobiti prije oporezivanja.

Novotarije iz visoke klase. Stadlerov je plan da do 2020. Audi poveća proizvodnju na dva milijuna vozila, čemu bi upravo najviše trebao pridonijeti model A4 u koji se stavlja sve više opreme koja je do sada bila rezervirana za najskuplje modele, Q7 i A8. Među tim novotarijama treba istaknuti adaptivni tempomat s funkcijama 'stop' i 'kreni' koji uključuje i pomoć pri sporoj vožnji u prometnim zastojima. Njegova oprema pomaže pri parkiranju, upozorava na opasnosti, izbjegava sudare, čita prometne znakove... Ukratko, riječ je o gadgetu koji kao da je krojen po mjeri dobrostojećih kupaca iz IT branše kojima rukovanje digitalnom opremom leži prirodnije od klasičnog upravljanja automobilom kakvo se uči u autoškolama.


Manuela Tašler i A 4


Sedam novih jačih, a štedljivijih motora

       Novi A4, koji na hrvatsko tržište stiže u prosincu, dolazi u sedam varijanti motora, od kojih su tri TFSI, a četiri TDI motora, snage u rasponu od 110 kW (150 KS) do 200 kW (272 KS), iznad 25 posto snažniji od dosadašnjih. Istodobno je njihova potrošnja goriva smanjena do 21 posto. Primjerice, ekonomični 1,4 TFSI odlikuje se prosječnom potrošnjom od samo 4,9 litara na sto kilometara, a potrošnja novog 2,0 TFSI ultra čak je i malo niža (4,8 litara) premda je riječ o motoru od 140 kW (190 konja).


Rupert Stadler i dalje optimističan glede prodaje


Rupert Stadler
     Unatoč prijetnji od pada globalnog tržišta zbog krize u Kini, koja je zbog jačanja srednjeg sloja sama po sebi jedno od najvažnijih tržišta za Audi, predsjednik Uprave tvrtke Rupert Stadler pun je optimizma glede ostvarivanja plana o prodaji iznad dva milijuna vozila na godinu u idućih nekoliko godina. Plan ima pokriće budući da je Audi u posljednjh pet godina povećao prodaju za 35 posto i dalje raste