Japanski automobili dominiraju pouzdanošću i kvalitetom
Gotovo 25.000 vozača sudjelovalo je u istraživanju o trajnosti i pouzdanosti automobilima kada je riječ o kvarovima i kvaliteti. Kvaliteta Lexusovih vozila još je jednom potvrđena prvim mjestom u godišnjem istraživanju pouzdanosti britanskog časopisa What Car?
Rezultati, koji su obuhvatili 32 marke i 178 različitih modela starih do pet godina, pokazali su da je Lexus postigao ocjenu od 98,3 posto, uzimajući u obzir ne samo broj kvarova koji su se pojavili, već i koliko je vremena trebalo da se isti otklone, kao i koliki su bili troškovi popravaka.
Lexus je briljirao u svim kategorijama, najviše u klasi SUV-ova gdje je prva generacija NX bila na vrhu s 99,8 posto. Potpuno novi, NX drugi je s 99,4 posto, a UX treći s 99,3 posto.
Lexus RX zauzeo je drugo mjesto među velikim SUV vozilima s rezultatom od 98,6 posto. Srednja limuzina Lexus IS više nije u prodaji, ali vlasnici još uvijek cijene njegovu izdržljivost, pa je bila na vrhu klase automobila srednje klase s rezultatom od 98 posto, pobijedivši Audi A3 i BMW serije 3.
Ipak, najizdržljiviji model od svih bio je kompakt Lexus CT, s ocjenom pouzdanosti od 99,3 posto. Samo 6 posto vlasnika CT-a moralo je nazvati servis kako bi riješili problem, a sav posao obavljen je u roku od jednog dana bez ikakvih troškova, čak i na automobilima koji su bili izvan početnog trogodišnjeg jamstvenog roka. Sveukupno, samo 6 posto Lexusovih modela o kojima se govori imalo je greške, a većina njih je bila mala. Većina vozila je, unatoč tim greškama, bila u voznom stanju, a 69 posto ih je popravljeno u jednom danu ili manje. Prijavljeni problemi odnosili su se na šest područja: klima uređaj, multimedijalni sustav, unutrašnje obloge, 12-voltnu bateriju, karoseriju i ovjes. Iako su svi Lexusovi modeli bili hibridi, sa složenom tehnologijom ispod poklopca motora, nijedan od njih nije imao problema s pogonskom baterijom, motorom ili povezanim električnim sustavima.
Mali automobil
Na drugom mjestu je, nimalo iznenađujuće, Toyota, koja je i vlasnik Lexusa, s ocjenom od 97,2 posto.
Gradski automobil Toyota Aygo i drugi pristupačni benzinski modeli prošli su jednako dobro kao i njegovi veći hibridni modeli. Samo 6 posto Aygoa je morali na popravak i svi su popravljeni unutar tjedan dana bez ikakvih troškova za vlasnike. Nije ni čudo što je dobio ocjenu pouzdanosti od 99,1 posto, što ga čini najpouzdanijim malim automobilom na globalnom tržištu.
Benzinske i hibridne verzije Toyote Auris i Toyote Corolle također su dobro prošle, postigavši ocjene više od 97 posto. Model s najviše bodova od svih bila je Toyota RAV4, s gotovo savršenih 99,5 posto.
Japanski automobili dominiraju pouzdanošću i kvalitetom
Na treće mjesto smjestio se još jedan Japanac, Mitsubishi.
Mnogi vlasnici Mitsubishija bili su razočarani kada je ova marka najavila povlačenje iz Europe. Što i ne čudi, jer ima snažnu reputaciju pouzdanosti. SUV model Mitsubishi Eclipse Cross bio je jedan od samo četiri modela koji su dobili ocjenu od 100 posto. To znači da se niti jedan primjerak u istraživanju nije pokvario, niti je svog vlasnika koštao u popravcima.
Mitsubishi Outlander PHEV plug-in hibrid također je uzor pouzdanosti, s rezultatom od 96 posto. Manje od 10 posto Outlandera se pokvarilo, a oni koji jesu popravljeni su besplatno. Sve ostale marke, uključujući sve europske i američke nisu kvalitetom ni blizu japanskim modelima. Osjećaj kvalitete naprosto im je osjetljiv i opipljiv.