Vozili smo, Audi A4 diesel 150 KS ručni mjenjač, test, to je jedna vrlo zrela limuzina

Audi A4 proglašen je Croautom za 2016., godinu po sudu čitatelja Auto klub i Jutarnjeg lista. Drugo mjesto zauzeo je novi Renault Megan zatim Ford Mustang, Škoda Superb, Opel Astra, Suzuki Vitara, Volvo XC90 i Hyundai Tucson.


Novi Audi A4 svojom veličinom već na letimičan pogled približio se dimenzijama velikih automobila. Dužinom od 4.726 m i širinom 1.842 m to i dokazuje. Dojam unutarnjeg prostora je manji, ne bi mu škodio još koji centimetar u širinu. Ergonomija je ispravna, sjedi se pravilno. Sve je na odgovarajućoj udaljenosti, pedala kuplunga, ručica mjenjača, volan, naslon za lakat. Itd.





Kada se krene punim gasom stječe se dojam jačeg motora od 150 KS. Taj motor isporučuje se i sa 190 KS a u drugim modelima i sa 240 KS. U svim opcijama puca od snage i lijepo vuče. Prednji pogon bori se s njim koliko može. Bez ESP i Traction Control vožnja bi se pretvorila u proklizavanje prednjih guma i borbu s volanom u zavojima. Zadnji pogon na velikim limuzinama, ili još bolje na sva četiri kotača je bolja opcija. Ovako o tome, koliko god može, brine elektronika u suradnji s mehaničkim sklopovima pa pomaže vozaču da savlada snagu motora pri ubrzanjima i brzim prolascima kroz brze kratke zavoje punim gasom u kojima se lijepo bočno postavlja i klizi vrlo malo.





Ako vozite polako i mijenjate brzine na niskim okretajima A4 je tih, mekan, ugodan i lijepo klizi preko različitih neravnina. Probni automobil imao je kotače 17 cola za što ne vidim nikakavu potrebu osim one vizualne. S manjim kotačima vožnja bi bila još udobnija i dinamički korektnija. Ručni mjenjač je brz i precizan. Osjećaj u automobilu je jako dobar bez obzira u kakvim uvjetima ga vozili. Nije mi bio nimalo dosadan. Svakako bih promijenio getribu. Umjesto ručnog uzeo bih automatski mjenjač. Oduševila me sirena, zvuči bedasto, ali kada se stisne toliko je jaka da ljudi popadaju od straha. Manje zamjerke idu na račun turbo rupe i laganog zareza na getribi pa se stječe dojam da pri sporom šaltanju malo zapinje. 





Po mojoj ocjeni najbolja getriba koju sam probao u 45 godina mog suludog naganjanja raznim automobilima bila je ona u Fiatu Stilu 1,9 JTD. Zvuči pomalo čudno ali je točno. Takav dojam nisam stekao ni kod BMWa, Mercedesa, Audija, Renaulta, Peugeota, itd. itd da sada ne nabrajam sve. 





Kada bih na Sljemenu doletio pred harnadl i kočio kasno, prekasno, kada više nije bilo vremena za međugas, iako međugas odrađujem s pola stopala na kočnici a pola na gasu, kada je bilo vremena jedino za zabiti kočnicu u pod i zakucati mjenjač u prvu a potom gasom do daske proći onaj jedan metar u lakat zavoju kada ne znate hoćete li proći ili izletjeti a sličice prolaze kao na starom filmu, kada potom nekoliko metara dalje slijedi zakucavanje u drugu pa dalje redom sve do vrha, u tim trenucima Fiatova getriba nikada nije zakrčala ili pružila otpor. Uvijek je bila mekana glatka i savršeno brza. Uz mekani kuplung – meni savršeno.

Zato mi je Fiatova getriba bila najbolja… ali vratimo se mi Audiju…





Osnovni TDI motor je 2.0 TDI s obujmom od 1968 cm3 i dvije varijante snage: 110 kW (150 KS) s okretnim momentom od 320 Nm i 140 kW (190 KS) s okretnim momentom od 400 Nm. Brzinu od 100 km/h Audi A4 limuzina postiže iz stanja mirovanja za 8,7 sekundi te se može ubrzati čak do 219 km/h. U kombinaciji s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem potrošnja goriva na 100 kilometara iznosi 3,8 litara (99 grama CO2 po kilometru, tvornički podatak, test 7 l). Sa snagom od 140 kW (190 KS) A4 limuzina ubrzava za 7,7 sekundi od 0 do 100 km/h, a zaustavlja se na 237 km/h uz potrošnju goriva od 4,1 litre na 100 kilometara i 107 grama CO2 po kilometru. Dva TDI motora također će biti dostupna kao ultra motori – ovom oznakom odlikuju se najučinkovitiji modeli neke serije.





Modifikacije na prijenosu, karoseriji i podvozju te primjena optimiziranih guma sa smanjenim otporom kotrljanja ovdje dodatno snižavaju potrošnju. A4 ultra s ručnim mjenjačem i snagom od 110 kW (150 KS) troši u Novom europskom ciklusu vožnje tek 3,7 litara goriva na 100 kilometara (95 grama CO2 po kilometru). 





6-cilindarski 3.0 TDI motor također je dostupan u dvjema verzijama: 160 kW (218 KS) i 200 kW (272 KS). U prvoj izvedbi 3.0 TDI clean diesel postiže okretni moment od 400 Nm. Na raspolaganju je od 1250 do 3750 1/min. Očekuje se da će A4 limuzina u Novom europskom ciklusu vožnje trošiti tek 4,2 litre goriva, što odgovara emisijama CO2 od 110 grama po kilometru (privremene vrijednosti). U vrhunskoj verziji 3.0 TDI clean diesel nudi 600 Nm. Ovaj motor ubrzava A4 limuzinu za samo 5,3 sekunde od 0 do 100 km/h te maksimalno do 250 km/h. Potrošnja goriva iznosi 4,9 litara goriva na 100 kilometara, a emisije CO2 129 grama po kilometru. Vau…





Prijenos snage
Ručni mjenjač, S tronic i tiptronic, prednji i quattro pogon – za prijenos snage postoje sasvim različita rješenja. Za svaki motor na raspolaganju je tehnologija po mjeri. Ručni 6-stupanjski mjenjač, standard za sve TFSI i 4-cilindarske TDI motore, iznova je razvijen. Njegovo kućište pretežito je izrađeno od ultra laganog magnezija. Stupanj čeonog zupčanika zamjenjuje vratilo prema diferencijalu prednje osovine, koje je imao prethodni mjenjač. On sa sobom donosi velike prednosti u pogledu trenja i potrebe za ugradbenim prostorom. Probijeni zupčanici, šuplja vratila i smanjena spojka dodatno smanjuju težinu – tako je novi mjenjač u konačnici lakši za 16 kilograma. 





Novi 7-stupanjski S tronic oduševljava visokim stupnjem učinkovitosti. Trenje je dodatno smanjeno, kao i težina mjenjača, a učinkovitija je postala i opskrba uljem – tako su mogući vrlo niski brojevi okretaja u praznom hodu. Dvije lamelne spojke aksijalno su smještene jedna iza druge, čime se smanjuju vučni momenti motora i povećava stupanj učinkovitosti. 7-stupanjski S tronic dostupan je za sve motore, osim za vrhunski TDI model, a kod 3.0 TDI motora sa 160 kW ovaj mjenjač dolazi u sklopu serijske opreme. 8-stupanjski tiptronic rezerviran je za 3.0 TDI motor s 200 kW (272 KS). Mekani automatski pretvarač s brzim i spontanim prebacivanjem također je u potpunosti novorazvijen. Novi prigušnik, koji se prilagođava broju okretaja, omogućuje rad snažnog V6 dizelskog motora čak i pri niskih 850 /min. Konstrukcija sklopova zupčanika i uključnih elemenata osigurava manje vučne momente motora, a time i veći stupanj učinkovitosti. 





Novi Audi A4 dobio je maksimalnih pet zvjezdica na EuroNCAP (Europski program ocjenjivanja sigurnosti novih automobila) na testiranju sigurnosti novih automobila i posebno priznanje za naprednu sigurnost zbog serijski ugrađenog sustava automatskog kočenja u nuždi i za Audi pre sense sustav, koji dolazi kao opcijska oprema, a u opasnim situacijama zateže sigurnosni pojas i zatvara prozore.





Dolazi i s gradskim pre sense sustavom koji na brzinama do 85 km/h provjerava i upozorava vozača o opasnosti, najprije vizualno i zvučno, pa laganim kočenjem, a na kraju, ako je potrebno, i automatskim paničnim kočenjem.


Damir Tašler



Cijenik Audi A4 

Audi A4 1.4 TFSIBenzin1,4l / 150KS / 110kWMan. mj. 6 st. pr.Kn 279.220,41
Audi A4 1.4 TFSI S tronicBenzin1,4l / 150KS / 110kWS tronicKn 295.892,44
Audi A4 2.0 TFSIBenzin2l / 190KS / 140kWMan. mj. 6 st. pr.Kn 356.492,68
Audi A4 2.0 TFSI S tronicBenzin2l / 190KS / 140kWS tronicKn 368.955,67
Audi A4 2.0 TDIDizel2l / 150KS / 110kWMan. mj. 6 st. pr.Kn 279.224,62
Audi A4 2.0 TDI S tronicDizel2l / 150KS / 110kWS tronicKn 303.260,82
Audi A4 2.0 TDIDizel2l / 190KS / 140kWMan. mj. 6 st. pr.Kn 314.983,97
Audi A4 2.0 TDI S tronicDizel2l / 190KS / 140kWS tronicKn 336.631,56
Audi A4 2.0 TDI quattro S tronicDizel2l / 190KS / 140kWS tronicKn 360.082,06
Audi A4 3.0 TDI quattro tiptronicDizel3l / 272KS / 200kWTiptronic 8 GangKn 437.576,65








I drove the new Audi A4 diesel 150 hp manual gearbox, this is a very mature sedan...